کد خبر: 1158667
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
پارلمان عربی خواستار موضع‌گیری قاطعانه جهت توقف تعرض‌ها به مسجدالاقصی شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، پارلمان عربی در بیانیه‌ای خواستار مسئولیت‌پذیری جامعه بین‌الملل و سازمان‌های حقوق بشری و همچنین اقدام فوری و موضع‌گیری قاطعانه جهت توقف تعرض‌های صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و اماکن مقدس دیگر شد.

پارلمان عربی در بیانیه خود بر ضرورت پایبندی مقامات صهیونیستی نسبت به وضعیت موجود قدس اشغالی و شعله‌ور نکردن آتش جنگ دینی غیرقابل کنترلی که دامن همگان را فراخواهد گرفت، تاکید کرد.

این نهاد عربی، تعرض دوباره ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، به مسجد الاقصی در حضور و حمایت نظامیان صهیونیست را محکوم کرد.

پارلمان عربی تاکید کرد: تلاش‌ها برای تغییر وضع تاریخی و قانونی موجود بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی قدس، یهودی‌سازی آن‌ها، تقسیم‌بندی زمانی و مکانی حضور در این اماکن و کاهش آزادی مسلمانان برای برگزاری نماز در آن‌ها، ناپذیرفتنی و مردود است. این تلاش‌ها در تضاد با قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های سازمان ملل است و زنگ خطری برای افزایش تنش‌هاست.

در ادامه این بیانیه، پارلمان عربی ضرورت احترام به وضع موجود در قدس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید به نقش اردن در اداره و نگهداری اماکن مقدس قدس بر اساس قوانین بین‌المللی احترام گذاشته شود.

پارلمان عربی در بیانیه خود اعلام کرد: ضروری است که از اقدامات یا تلاش‌های اشغالگران که هویت عربی اسلامی و مسیحی قدس و مقدسات آن را هدف قرار می‌دهد جلوگیری شود و از اقدامات تحریک‌آمیزی که می‌تواند تنش، خشونت و درگیری مجدد را در پی داشته باشد ممانعت به عمل آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار