کد خبر: 1158399
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
فرمانده ناوبندر مکران به سختی‌های ماموریت ۸ ماهه ناو ۸۶ نداجا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم از شرایط سخت طوفان‌های سهمگین در اقیانوس‌های "آرام و اطلس" با موفقیت عبور کنیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، ناخدا یکم ستاد مظلومی فرمانده ناوبندر مکران اظهار داشت: پس از تعریف و ابلاغ ماموریت این ناوگروه، وظیفه داشتیم این ماموریت را به صورت کامل انجام دهیم به لطف خدا و تخصص نیروهایمان بعد از گذشت ۸ ماه گشت عملیاتی به دور کره زمین را انجام دهیم و به کشور باز گردیم.

وی افزود: طبیعتا این که بتوانیم پرچم کشورمان که نماد صلح و دوستی است را در آب‌های دور دست به اهتزار در بیاوریم بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده ناوبندر مکران ادامه داد: علیرغم اینکه استکبار، ناوگروه ۸۶ شانل ناوبندر مکران و ناوشکن دنا را تحریم کرد، اما این مسئله برای ما بازدارندگی ایجاد نکرد و بعد از تحریم از تنگه ماژلان عبور کردیم و همچنین در بندر ریو برزیل هم پهلوگیری داشتیم.

وی گفت: وضعیت جوی در دریا و اقیانوس یکی از مواردی است که جزو دغدغه‌های مسئولان و فرماندهان در شناور‌های رزمی و ناو‌های جنگی است، اما خوشبختانه توانستیم از این شرایط سخت عبور کنیم و در مجموعه اقیانوسی آرام و اطلس چند طوفان سهمگین داشتیم که با موفقیت عبور کردیم.

فرمانده ناوبندر مکران افزود: دیگر مسئله مهم امکانات پزشکی و بیمارستانی است که در ناوبندر مکران داریم، ما در این ماموریت یک مورد حاد عمل جراحی داشتیم که بدون نیاز به هیچ کشوری و کاملا مستقل این عمل به طور کامل انجام شد و نفر به لحاظ استعداد رزمی کاملا حفظ کردیم و سالم به کشور برگشت.

وی با اشاره به نزدیک شدن ناوگروه ۸۶ به آب‌های آمریکا گفت: استکبار پس از نزدیک شدن ما به آب‌هایشان نتوانستند عصبانیت خود را کنترل کنند و نتوانستند ببینند یک ناوگروه نیروی دریایی از ایران عازم اقیانوس آرام شود و عرض این اقیانوس را کامل طی کند و تا نزدیکی آب‌های سرزمینی استکبار یعنی آمریکا نزدیک شود، ما این کار را انجام دادیم.

فرمانده ناوبندر مکران افزود: پس از این کار آن‌ها از عصبانیت ما را تحریم کردند، اما نشان دادیم تحریم برای ما در حوزه نظامی بازدارندگی ایجاد نخواهد کرد و از طرف دیگر نیز خوشبختانه توانستیم این ماموریت را با موفقیت به پایان برسانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر