کد خبر: 1158322
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
رئیس کل دادگستری استان البرز :
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: پویایی و تحرک در فضای رسانه ای استان البرز در کشور کم نظیر است و دستگاه قضایی اعتقاد راسخی بر حمایت از این فضا و استفاده از ظرفیت های بی نظیر موجود دارد.

رئیس و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز با حضور در دادگستری کل استان با حسین فاضلی هریکندی دیدار و دغدغه‌های خود را با وی در میان گذاشتند.
در این نشست رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر نقش و اهمیت رسانه گفت: فضای رسانه، همچنین فضای مجازی ظرفیت‌های استثنایی را پیش روی همگان قرار داده است که اگر به درستی استفاده شود می‌تواند بسیار مفید و کارساز باشد.

وی در ادامه با تقدیر از عموم اصحاب رسانه استان البرز به ویژه خانه مطبوعات تاکید کرد: پویایی و تحرک در فضای رسانه ای استان البرز در کشور کم نظیر است و دستگاه قضایی در استان اعتقاد راسخی بر حمایت از این فضا و استفاده از ظرفیت های بی نظیر موجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تشریح کارکرد رسانه به عنوان ناظر خارج از سیستم بر عملکرد دستگاه‌های مختلف متذکر شد: رسانه به عنوان ناظر و عینک بیرونی می‌تواند به کسانی که مسئولیت‌های حاکمیتی و عمومی دارند موضوعاتی که کمتر در منظر و دید مدیران قرار می گیرند را منعکس کند.

وی با تاکید بر استقبال از نقد در دستگاه قضایی استان که به عنوان یکی از محورهای مورد تصریح و حمایت رئیس قوه قضائیه در «دوره تحول و تعالی» ابلاغ شده است بیان داشت: قطعا از هرگونه نقدی که ایرادات و کاستی‌های دادگستری کل استان و نیز سازمان ها و ادارات کل تابعه قوه قضائیه در استان را منعکس کند استقبال کرده و از آن در رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت مجموعه استفاده خواهیم کرد.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه باید فضای نقد و تخریب در رسانه‌ها مورد تمییز قرار گیرد تصریح کرد: باید از چارچوب‌ها و ساختارهای قانونی که در تعیین مدیریت دستگاه های اجرایی، شهری و سایر مدیران و کارگزاران منصوب یا منتخب وجود دارد حمایت شود و در کنار نقد و انتقاد دلسوزانه و منصفانه و بیان مشکلات و کاستی‌های موجود که برای اصلاح امور و انجام هرچه بهتر وظایف قانونی ضرورت هم دارد از جانبی دیگر باید اقدامات و خدمات ارائه شده توسط دستگاههای مختلف، تبیین و مورد حمایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این بدان معنا نیست در جایی که کاستی و یا کوتاهی توسط مدیران منصوب یا منتخب وجود دارد بیان نشود ولی همواره باید مرز بین نقد و تخریب از طرق مختلف از قبیل توهین، تهمت و نشر اکاذیب و خارج نشدن از مرز انصاف را مدنظر قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه دستگاه قضایی در استان له یا علیه هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نیست، تاکید کرد: تمام تلاش دستگاه قضایی استان بر این مبناست که فقط بر مدار قانون عمل کند و در کنار حمایت قانونی از دستگاههای مختلف استان برای انجام وظایف قانونی آنها، در هر جایی و هر زمانی که جرم یا تخلفی مشاهده شده بدون توجه به جایگاه آن شخص ورود کرده است؛ البته با توجه به الزامات قانونی در حفظ حریم خصوصی افراد، محدودیت هایی برای اعلام عمومی برخی اقدامات قضایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان البرز یکی از استان‌های دارای کمترین پرونده‌های مرتبط با اصحاب رسانه در کشور است، یادآور شد: سال قبل، شعبه صلحی شورای حل اختلاف ویژه رسانه برای اولین بار در کشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و چند روز پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در دیدار با اهالی رسانه ایجاد شد و الحمدالله تعداد پرونده‌های ارجاعی به شورا و همچنین هیئت منصفه مطبوعات استان در سال گذشته بسیار کم بوده است که بیانگر فضای آرام و توام به احترام به قانون در رسانه‌های دارای مجوز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار