کد خبر: 1158295
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری اخیر یک تیم تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی، گفت: امیدواریم شاهد امنیت در مرزهای غربی باشیم و مسؤولیت اقلیم عراق را یادآوری و تأکید می‌کنیم.در صورت ایجاد ناامنی برای جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اقدامی در مرزها با پاسخ قاطع و کوبنده فرزندان این ملت در نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ «خطیب» وزیر اطلاعات در بیست و سومین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت سراسر کشور با اشاره به برخی حوادث، اتفاقات و‌ رویدادهای مهم سال ۱۴۰۱ گفت: بر اساس اسناد و‌ مدارک به‌دست‌آمده، در جریان اغتشاشات سال گذشته بیش از ۲۰۰ رسانه، ۳۵ اندیشکده و ده‌ها سرویس اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشتند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: جنگ رسانه‌ای که در جریان اغتشاشات سال گذشته توسط دشمنان ملت ایران اجرا شد بسیار قوی‌تر از آن قضایایی بود که در برخی خیابان‌های کشور اتفاق افتاد که با هوشیاری مردم ، نظام جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور، ابعاد مختلف جنگ ترکیبی سال گذشته را به‌خوبی درک کرده و درنهایت سرافرازانه از این جنگ بیرون آمدند.

حجت‌الاسلام‌ خطیب در ادامه، حضور باشکوه مردم در مراسمات ملی و مذهبی سال گذشته را خنثی‌کننده توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن دانست و گفت: تنها چند روز بعد از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته، ده‌ها سرویس اطلاعاتی اروپایی و غیراروپایی درخواست ارتباط با جمهوری اسلامی ایران داشتند و این در حالی بود که در جریان اغتشاشات سال گذشته، قالب رؤسا، شخصیت‌ها و مسئولان همین دولت‌ها در حال ایجاد اجماع علیه جمهوری اسلامی ایران بودند و کار نظام را تمام‌شده می‌دانستند.

حجت‌الاسلام‌ خطیب افزود: در کنار هوشیاری مردم ارتباطات، تعاملات و توافقات داخلی و خارجی دولت آیت‌الله رئیسی در سال گذشته، یکی دیگر از عوامل شکست دشمنان در اجرای توطئه‌هایشان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به وضیعت معیشت اقتصادی مردم گفت: با توجه به شرایطی که با آن روبرو هستیم و تمام همتی که دولت آیت‌الله رئیسی به کار گرفته است شاهد رشد اقتصادی هستیم و در فروش نفت و معیانات با یک جهشی همراه شدیم و یا شاهد کاهش تورم به‌طور نسبی در سال گذشته بودیم و همچنین تعاملات خارجی دولت و توافقنامه‌های ایران و چین، ایران و روسیه و توافقات منطقه‌ای، ایران و عربستان و امارات، طبیعتاً توانسته مقدار زیاد و قابل‌توجهی شرایط فشار تحریمی و حداکثری را که دشمنان طراحی کرده بودند کاهش دهد و همچنین تلاش شده است مقدار قابل‌توجهی از سرمایه‌های بلوکه‌شده کشور برگردد. و در راستای منافع کشور قرار بگیرد و در بحث صادرات با جهش خوبی روبرو هستیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به عفو گسترده سال گذشته متهمان و محکومان نیز گفت: عفو گسترده محکومان و متهمان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیام اقتدار و‌ عظمت جمهوری اسلامی ایران به جهانیان بود که باید از قوه قضائیه تقدیر کرد .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب با اشاره به ضربات پی‌درپی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور به گروهک‌های تروریستی و شبکه‌های جاسوسی و نفوذ در سال ۱۴۰۱، گفت: این ضربات سبب شد که دشمن اعتراف کند ایران توانسته است در حوزه امنیت خود، شرایط بازدارندگی ایجاد کند.

وزیر اطلاعات در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های دشمنان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال جاری نیز جنگ ترکیبی دشمن به شکل‌های مختلف ادامه خواهد داشت و لازم است که ما برآورد اطلاعاتی و امنیتی دقیقی در مواجهه با این جنگ ترکیبی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌ خطیب با اشاره به دستگیری تیم تروریستی اخیر مرتبط با رژیم صهیونیستی که از مرزهای غربی به کشور وارد شده بود گفت: با همکاری دولت جدید عراق و تضمین‌های داده‌شده، امیدواریم شاهد امنیت در مرزهای غربی و عدم تکرار آن باشیم و مسئولیت اقلیم عراق را یادآوری و تأکید می‌کنیم.

وزیر اطلاعات هشدار داد، در صورت ایجاد ناامنی برای جمهوری اسلامی با هرگونه اقدامی در مرزها با پاسخ قاطع و کوبنده فرزندان این ملت در نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب ضمن اشاره به برخی برنامه‌های دشمنان برای انجام اقدامات ایذایی و قاچاق سلاح و مهمات به داخل کشور از طریق مرزهای زمینی، اظهار کرد: دادستا‌ن‌ها و‌ ضابطان باید توجه داشته باشند که در قبال آن دسته از حوادث و اتفاقاتی که در پشت‌صحنه آن دشمنان قرار دارند، موضوع را با دقت نظر و اِشراف کامل دنبال کنند. لذا باید از قضات شجاع و انقلابی دوران اغتشاشات و همراهی آنها با نیروهای امنیتی و انتظامی به‌صورت ویژه تقدیر و تشویق گردند.

وزیر اطلاعات بابیان اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند با بهره‌گیری از برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور، آن را به هنجارشکنی و عادی‌سازی فضای ناهنجاری‌ تبدیل کند، گفت: خنثی‌سازی این توطئه دشمنان نیز نیازمند تلاش، همت و تدبیر همه مسئولان به‌ویژه قوه قضائیه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب در ادامه  به تشریح برخی چالش‌های پیشرانی پرداخت که کشور با آنها مواجه است و‌ در همین راستا گفت: در سال جاری مسئولان برای کاهش مشکلات و فشارهای معیشتی زندگی مردم، نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

وزیر اطلاعات در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود بابیان اینکه رژیم صهیونیستی در سال گذشته به‌شدت نسبت به سال‌های قبل زمین‌گیر شد، گفت: دلیل اصلی این موضوع آن‌ بود که رژیم صهیونیستی در سال گذشته با آفندها و تهاجم‌های متقابل و جدی روبرو شد؛ طی روزهای گذشته نیز شاهد اعتراف صریح نتانیاهو بودیم که گفت «اجازه نمی‌دهم ایران طناب وحشت به دور‌ گردن اسرائیل بیندازد».

حجت‌الاسلام‌ خطیب در ادامه اظهار کرد: وزارت اطلاعات در سال ۱۴۰۲ نهایت تلاش خود را در جهات مختلف ازجمله مبارزه با رژیم صهیونیستی، مبارزه با تروریسم، مبارزه بانفوذ و‌ جاسوسی و همچنین مبارزه با فساد و‌ ناکارآمدی، در عین توجه به صیانت دارایی‌های انسانی و امکاناتی و‌ آفند نسبت به دشمن، به کار خواهد گرفت و امیدواریم که مجموعه‌های اطلاعاتی در سال جاری بتوانند با کمک قوه قضائیه نقش جدی‌تری از خود بروز بدهند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی، نیازمند آن هستیم که از تولید، اشتغال و‌ سرمایه‌گذاری در‌ کشور حمایت کنیم و در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود به این نکات توجه داشته باشیم‌.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: دشمن بر اساس مستندات موجود راهبردی را برای انتخابات تعریف کرده، بنابراین حضور و مشارکت مردم در انتخابات، نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد و تعامل و ارتباط با مردم نقش‌آفرین است.

وزیر اطلاعات با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون امیدآفرینی در جامعه گفت: در مصاحبه‌ها، اظهارنظرها و سخنرانی‌ها باید به این نکته توجه شود که این اظهارات، به چه اندازه می‌تواند امید زایی داشته باشد و چقدر می‌تواند به آنچه اختلاف، سوءتفاهم، فضاسازی و شایعه‌پراکنی است، دامن بزند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب در پایان نیز گفت: امیدواریم دستگاه قضا در عرصه جهاد تبیین نیز بتواند با همکاری مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور، نقش پررنگ‌ و اثرگذاری را در کشور ایفا کند. لذا باید از قضات شجاع و انقلابی دوران اغتشاشات و همراهی آنها با نیروهای امنیتی و انتظامی به‌صورت ویژه تقدیر و تشویق شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار