کد خبر: 1158254
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
یک مسئول فلسطینی اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست، سیاست مجازات جمعی را در خصوص اهالی روستای المغیر در پیش گرفته‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، ابوعلیا، رئیس شورای روستای المغیر در گفتگو با فلسطین الیوم اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست، سیاست مجازات جمعی را در قبال اهالی این روستا که در شرق رام‌الله و در کرانه باختری قرار دارد، در پیش گرفته‌اند و برای هشتمین روز پیاپی ورودی‌های این روستا را بسته‌اند.

به گفته این مقام فلسطینی، نظامیان اشغالگر صهیونیستی، با قراردادن موانعی در ورودی‌های شرقی و غربی این روستای چهارهزار نفری، به محاصره آن اقدام کرده‌اند و رفت‌وآمد اهالی این روستا را با مشکل مواجه نموده‌اند.

وی افزود: در اثر اقدامات سنگدلانه صهیونیست‌ها سه روز است که دانش‌آموزان، قادر به تحصیل نیستند؛ چراکه آموزگاران نمی‌توانند خود را به مدارس برسانند.

ابوعلیا ادامه داد: اهالی روستا مجبور شده‌اند، برای دورزدن محاصره صهیونیست‌ها و بازرسی شدیدی که در ورودی‌های روستا صورت می‌پذیرد، از راه‌های خاکی جایگزین برای رفتن بر سر مزارع خود استفاده کنند. افسران و نظامیان صهیونیست بر اساس میل خود ورودی‌های روستا را باز و بسته می‌کنند.

وی تأکید کرد: محاصره روستای المغیر توسط نظامیان صهیونیست با هدف فشار به اهالی روستا برای سرفرودآوردن در برابر صهیونیست‌ها و حمایت از شهرک‌های صهیونیستی و شهرک‌نشینانی صورت می‌گیرد که اراضی اهالی روستا و اطراف آن را به اشغال خود درآورده‌اند.

ابودنیا در ادامه گفتگو به ممانعت صهیونیست‌ها از فعالیت فلسطینیان در زمین‌های کشاورزی خود و همچنین جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز در این اراضی اشاره کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط خواست که با اعمال فشار، صهیونیست‌ها را مجبور به رفع محاصره این روستا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار