کد خبر: 1158102
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
شهردار مشهد گفت: تحول در شهر با همراهی همه کارکنان شهرداری رقم می‌خورد.
آرش بدوئی

"محمدرضا قلندرشریف" در مراسم معارفه خود، اظهار کرد: این مراسم از این جهت که در طلیعه دهه کرامت بوده و شخصی از بدنه شهرداری با رای قاطع شورا برگزیده شده، دارای ارزش است.

وی افزود: وظیفه ما بسیار سنگین است، کسانی که به عنوان شهردار از بیرون وارد می‌شوند می‌گویند تک تک شما شهردار هستید و درحال حاضر به همه کارمندان به عنوان مدیریت کلان شهری نگاه می‌شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: خدمت در شهرداری با کار تیمی انجام می‌شود، باید پوشش دهنده ضعف‌ها باشیم و مدیرت تکمیلی ارایه دهیم؛ این قول را به نیابت از همه مدیران میدهم که ثمره این اعتماد نیکو خواهد بود.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله دوره پرباری را طی خواهیم کرد، این کار الزاماتی دارد و قاطعانه از مدیران دفاع می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ماه گذشته فراخوانی ارسال شد تا طرح و ایده از همکاران دریافت کنیم و ۵۰۰ پروژه دریافت کردیم و این گام اول است؛ وظیفه من این است اعتماد به بدنه شهرداری را ارتقا دهم و تغییرات مدیریتی از درون خواهد بود مگر استثنائاتی باشد.

شهردار مشهد تاکید کرد: نیروهای خدوم شهرداری با حداقل حقوق و دستمزد در حال کار هستند، به صورت ویژه در حال پیگیری و حل مشکلات رفاهی هستیم تا پرسنل از نظام هماهنگ پرداخت بهره مند شوند، مذاکرات طولانی با دستگاه نظارتی داشتیم و در شرف حل است و در فیش حقوقی افزایش از این ماه اعمال خواهد شد تا موقت مشکل حل شود.

 

همه مسئولان پشتیبان مدیریت شهری هستند

"یعقوبعلی نظری"  استاندار خراسان رضوی ، در مراسم معارفه شهردار مشهد، اظهار کرد: همه مسئولان استان مصمم به حمایت از شورای شهر، شهرداری و شهردار هستند، گاهی طولانی شدن تصمیمات و به جا تصمیم نگرفتن تحت تاثیر برخی امواج باعث می‌شود مطالبی بروز و ظهور کند زیرا مهم است با تمرکز بر خدمت در این شهر مقدس، تصمیم بگیریم و فرصت‌ها را از دست ندهیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همه مسئولان پشتیبان شورا هستند و ما در استانداری قاطعانه، جدی و کاربردی در خدمت اعضای شورا، شهردار و شهرداری هستیم؛ شهر بهشت باید به نحو احسن اداره شود که درحال حاضر این‌گونه است؛ مشهد مرکز رفت و آمد مهمانان زیاد خارجی است و تقریبا همه افرادی که وارد این شهر می‌شوند ابراز رضایت کرده و به نیکی از این شهر یاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: درخواست ما از شورا و شهرداری این است که متمرکز بر مسایل شوند و اولویت بندی مسائل و حل آن وظیفه اول مدیران است؛ محور سوم جهش است ما نمی‌توانیم‌ شهر را اداره و انفعالی رفتار کنیم بلکه با نگاه جهشی باید مسائل آینده را پیش‌بینی و شرایط را برای خدمت ارتقا دهیم.

 

تمامی دستگاه‌ها باید به شهرداری در ارائه خدمات کمک کنند

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خطاب به شهردار مشهد گفت: توصیه می‌کنم شهردار منتخب مشهد اولویت بندی در کارها را فراموش نکنند؛ در این فرصت باقی مانده موارد مهم‌تر را در اولویت قرار دهند و آنها را به تمام برسانند و پروژه جدید کلنگ نزنند تا پروژه های نیمه تمام، به پایان برسد، همچنین تمامی دستگاه‌ها باید شهرداری را در ارائه خدمت کمک کنند.

"مهدی سلیمی" در مراسم معارفه شهردار مشهدمقدس، اظهار کرد: آقای اصغری تمام قد در صف خدمت‌گزاری به مردم و زائران بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) بودند؛ همچنین به آقای قلندر شهردار منتخب شورای شهر تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم که ایشان منشا خیر برای این شهر باشند.

وی افزود: مشهد با دیگر کلانشهرها متفاوت است؛ مشهد پایتخت معنوی و شهر علی بن‌موسی‌الرضا است و باید در قد و قواره خود برنامه ریزی شود؛ به آقای قلندر توصیه می‌کنم اولویت بندی در کارها را فراموش نکنند؛ در این فرصت باقی مانده موارد مهم‌تر را در اولویت قرار دهند و آنها را به تمام برسانند و پروژه جدید کلنگ نزنند تا پروژه های نیمه تمام، به پایان برسد

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: اقای قلندرشریف شما در شورا برنامه ارائه کردید و براساس آن انتخاب شدید، حتما امانت داری و وفای به عهد داشته باشید و همراه با شورا باشید؛ از اعضای شورا نیز در خواست دارم اجازه دهید شهردار کار خود را انجام دهد؛ گاهی جای شهرداری و شورا عوض می‌شود و این موجب کند شدن موتور خدمت‌رسانی به مردم می‌شود، اعضای شورا به انتخاب خود اعتماد کنید.

وی ادامه داد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند موفق شود و به حمایت تمامی دستگاه‌ها نیاز دارد و همه باید به شهرداری کمک کنند؛ در روزهای باقی مانده سمت مباحث شعاری نرویم و اقدامات انجام شده را به مردم ارائه کنیم زیرا مردم باید حاصل اعتماد و رای خود را ببینند.

 

مشکلات مشهد متفاوت از دیگر کلان‌شهرها ست

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:مشهد متفاوت با کلان شهرهای دیگر حتی تهران است و مسائل که در مشهد وجود دارد در هیچ جای کشور نیست.

"نصرالله پژمان‌فر" ، اظهار کرد: به آقای قلندر که سکان خدمت را بر عهده گرفتند و توفیق خدمتگزاری در این شهر را دارند تبریک عرض می‌کنم؛ همه باید این ادبیات را تکرار کنیم که مشهد متفاوت با کلان شهرهای دیگر حتی تهران است و مسائل که در این شهر وجود دارد در هیچ جای کشور نیست.

وی افزود: این رفت و آمدهای متعدد و مکرر در هیچ جای کشور وجود ندارد و بارانداز مسائل و مشکلات کشور در مشهد بیشتر است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۳۴ درصد تخت‌های ما در دو بیمارستان مهم مربوط به افرادی است که استان‌های دیگر آمدند به شهر مشهد آمدند؛ این شهر متفاوت و بین المللی است بنابراین تنوع خدمات، مقایسه و انتظارات متفاوت خواهد بود.

پژمان‌فر ادامه داد: این موضوع اقتضا می‌کند همه در کنار یکدیگر قرار بگیریم؛ اگر در شهر مشهد نمی‌توانیم برخی کارها را انجام دهیم نشان‌دهنده عدم رغبت نیست بلکه مشکلات متعددی وجود دارد؛ ما همیشه در کنار مدیریت شهری و شورا هستیم و اعضای شورا نیز کنار ما هستند و امیدواریم زمینه برای خدمت بیشتر به مردم مشهد فراهم شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار