کد خبر: 1157986
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
مولوی معتمد منطقه رسالت زاهدان گفت: صحبت‌های رئیس جمهور در جمع علمای جنوب سیستان بلوچستان در رابطه با حوادث جمعه زاهدان حکیمانه و قابل تقدیر بود و آن را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش جوان آنلاین،‌ مولوی یوسف گرگیچ روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: درست است که سفر رئیس جمهور به چابهار بود، اما در اصل به سیستان و بلوچستان آمدند و در این سفر همه استان از زاهدان تا منطقه سیستان و منطقه بلوچستان را مورد خطاب قرار دادند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور در سفر به چابهار در رابطه با تمام مسائل سیستان و بلوچستان که از مهمترین دغدغه‌های مردم و علما و بزرگان طوایف بود اظهار نظر کردند.

مولوی و معتمد منطقه رسالت زاهدان گفت: حادثه هشتم مهر زاهدان یک حادثه ناگوار بود و در این بین دشمنان نفوذ کردند تا وحدت بین شیعه و سنی را از بین ببرند.

وی ادامه داد: درخواست علما این است که شفاف سازی در مورد حوادث هشتم مهر انجام شود و حتی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی هم در روز‌های نخست خواستار شفاف سازی در این مورد بودند.

مولوی گرگیچ اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب با ارسال نماینده به زاهدان مهر تاییدی بر مظلومیت شهدای زاهدان زدند و ایشان خواستار پیگیری ابعاد ماجرا و حتی برخورد با متخلفان در این قضایا شدند.

وی تصریح کرد: حضور حجت‌الاسلام محمد جواد علی اکبری در زاهدان و بیان دیدگاه رهبر معظم انقلاب در رابطه با اینکه شهدای زاهدان همچون شهدای دفاع مقدس و شهدای وطن عزیز و گرامی هستند باعث تسلی خاطر علما و خانواده این شهدا شد.

مولوی و معتمد منطقه رسالت زاهدان گفت: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در مورد شهدای هشتم مهر زاهدان سبب تسلی خاطر خانواده شهدا و سایر علما و بزرگان اهل سنت شد.

وی بیان کرد: خواسته علما و بزرگان طوایف در سیستان و بلوچستان از مسوولان این بود که از خانواده شهدای زاهدان دلجویی شود و صحبت‌های رئیس جمهور در این رابطه را به فال نیک می‌گیرم و خواستار حضور ایشان در جمع خانواده این شهدا هستیم که ایشان این قول را نیز دادند.

مولوی گرگیچ افزود:درخواست داشتیم که رئیس جمهور ابتدا به زاهدان که مرکز پایتخت وحدت اسلامی است سفر می‌داشتند درست هست که طرح‌هایی در چابهار افتتاح شد، اما حضور رئیس جمهور در زاهدان باعث تسلی خاطر خانواده شهدای زاهدان بود گرچه ایشان در جمع علمای کنارک قول سفر به زاهدان را دادند.

وی اظهارداشت: نیاز بود تا جلسه‌ای با حضور علمای شیعه و سنی و بزرگان طوایف با حضور رئیس جمهور در زاهدان برگزار می‌شد و حضور ایشان در این نشست بسیاری از مسائل را حل می‌کرد.

مولوی و معتمد منطقه رسالت زاهدان گفت: ما حضور دادستان قضایی نیرو‌های مسلح در زاهدان را که اعلام کردند کیفر خواست برای ۲۶ نفر از عاملان حادثه جمعه زاهدان صادر شده را به فال نیک می‌گیرم و این را یک اقدام مثبت می‌دانیم.

وی بیان کرد: سخنان رئیس جمهور در بین علمای جنوب سیستان و بلوچستان قوت قلبی برای مردم استان شد و این مساله نشان داد که ایشان پیگیر مسائل هستند.

مولوی گرگیچ بیان کرد: ما از اظهارات رئیس جمهور که در رابطه با سفر به زاهدان و دیدار با خانواده شهدای هشتم مهر زاهدان خوشحال هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: موضع گیری رئیس جمهور در رابطه با شهدای هشتم مهر زاهدان دلگرم کننده است و حضور مسوولان کشوری در بین خانواده شهدا باعث دلگرمی خانواده شهدا، علما و بزرگان می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار