کد خبر: 1157985
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
با اجرای پویش «به روستا برمی‌گردیم»
با اجرای پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم»، ۶‌هزارو۲۵۰ خانواده از شهر‌ها به روستا‌های خود بازگشته و مشغول کار و زندگی شده‌اند.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: در حوزه اشتغال اجتماع‌محور ۱۰۰‌هزار طرح اشتغال‌زایی راه‌اندازی کرده‌ایم که ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای ۳۰۰‌هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به دنبال داشته است.
وی افزود: بنیاد برکت در مجموع تا به امروز ۲۸۰‌هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت ۸۴۰‌هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: شبکه مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در ۱۳‌هزارو۵۰۰ روستا و هزارو۲۵۰ شهر از ۴۴۸شهرستان در ۳۱ استان کشور مشغول شناسایی متقاضیان و اشتغال‌زایی برای آن‌ها هستند.
ترکمانه در تشریح فرایند اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور هم گفت: ۹۵۰مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق هدف در حال خدمات‌رسانی به متقاضیان اشتغال هستند و پس از شناسایی، اهلیت‌سنجی و آموزش‌های لازم، آن‌ها را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند.
وی همچنین در برنامه صف اول گفت: تا امروز ۲ هزار مدرسه به همت بنیاد برکت ساخته شده که جشن دو‌هزارمین مدرسه هم سال گذشته گرفته و تحویل آموزش‌وپرورش شده است.
ترکمانه افزود: بنیاد برکت ساخت هزار مدرسه دیگر را نیز در دستور کار دارد. به گفته وی، بحث مدارس خشتی و گلی و کانکسی به مدارس ساختمانی در دستور کار است که با نوسازی مدارس امسال انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: از تیر ماه۱۴۰۱ تاکنون با اجرای پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» ۶‌هزارو۲۵۰خانواده از شهر‌ها به روستا‌های خود بازگشته و مشغول کار و زندگی شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار