کد خبر: 1157804
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
رئیس کل دادگستری لرستان:
حجت الاسلام شهسواری، با اشاره به اینکه فرهنگ صلح یک فرهنگ اسلامی و قرآنی است، گفت: سازش و صلح مهم‌ترین رکن زندگی خانوادگی و اجتماعی است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام سعید شهواری، امروز(28 اردیبهشت)، در همایش ستاد صلح در لرستان با بیان اینکه قرآن کریم فرهنگ صلح و سازش را فرهنگ برادری می‌داند، اظهارداشت: ویژگی جامعه ایمانی، برادری و زندگی برادرانه است که نتیجه آن نیز ایجاد فرهنگ صلح، سازش و گذشت در بین برادران ایمانی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: سازش و صلح مهم‌ترین رکن زندگی خانوادگی و اجتماعی است، گذشت، پایه اساسی تحقق یک خانواده پویا و یک اجتماع در حال تعالی است.

وی گذشت و صلح را سنت پیامبر اسلام خواند و عنوان داشت: فرهنگ سازش، صلح، دوستی، مهربانی و محبت یک فرهنگ اصیل اسلامی است.

حجت الاسلام شهسواری با بیان اینکه اگر امروز این فرهنگ گرامی داشته می‌شود به خاطر بزرگی و عظمت آن و درس‌هایی است که از مکتب بزرگان داریم، اظهارکرد: استمرار و تعمیق فرهنگ سازش، فرهنگ دوستی، مهربانی و صلح و سازش ضروری است.

وی به شرافت، مهربانی، غیرت، شجاعت، دوستی مردم لرستان اشاره کرد و گفت: مردم لرستان همواره در عرصه گذشت و سازش پیش قدم بوده اند.

حجت الاسلام شهواری به آمار صلح و سازش در استان لرستان اشاره کرد و گفت: تعداد گذشت‌ها و صلح‌هایی که در رابطه با مسئله قتل انجام گرفته و پرونده‌هایی که در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده، نشان دهنده پذیرش این فرهنگ مهم از سوی این مردم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار