کد خبر: 1157647
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از برگزاری آئین گرامیداشت روز جهانی موزه در موزه خراسان هم‌زمان با آغاز هفته میراث فرهنگی خبر داد.

احسان زهره‌وندی امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1402 با اعلام این خبر افزود: این برنامه با مشارکت سازمان کتابخانه ها و موزه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های این رویداد مشترک رونمایی از لوح ثبت ۱۸ اثر منقول میراث فرهنگی در سال ۱۴۰۰ و  32 اثر منقول ثبت شده در سال ۱۴۰۱ است.

زهره‌وندی افزود: برگزاری نمایشگاه آثار ثبتی موزه رضوی در فهرست آثار ملی ایران و تجلیل از اهدا کنندگان مشاوران و همیاران نوجوان و موزه‌داران فعال موزه رضوی از دیگر برنامه‌های این رویداد مشترک است.

او با اشاره به  شعار موزه‌ها در سال جاری با عنوان «موزه‌ها، پایداری، حال خوب» تصریح کرد: نخستین دوفصلنامه مطالعات موزه‌ای با عنوان «زرین فام» در آیین بزرگداشت روز جهانی موزه در موزه خراسان رونمایی می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یادآور شد: علاقه‌مندان به حوزه تاریخ و میراث‌فرهنگی می‌توانند برای حضور در این مراسم به موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار