کد خبر: 1156532
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
«راب باوئر» رئیس کمیته نظامی ناتو گفت که این سازمان روی برنامه‌های نظامی علیه چین کار نمی‌کند، اما در حال کار روی برنامه‌های نظامی بر ضد روسیه و گروه‌های تروریستی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، باوئر چهارشنبه در کنفرانسی خبری تصریح کرد که این سازمان روی تدوین برنامه‌های نظامی علیه روسیه کار می‌کند، نه چین.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود که ناتو برای دوره جدیدی از چالش‌های امنیتی در اروپا آماده شده است.

باوئر تاکید کرد: ما باید برای رویارویی با این واقعیت آماده باشیم که مناقشه با روسیه ممکن است در هر زمانی خودش را نشان دهد.

این مقام نظامی اظهار کرد که ناتو سال‌هاست الگوی رفتاری روسیه را که بیش از پیش تهاجمی شده، رصد کرده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که گام بعدی اعضای ناتو باید ادغام برنامه‌های نظامی ملی و ناتو باشد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اخیرا اعلام کرد که ناتو روسیه را به عنوان دشمن می‌بیند و به امنیت آن تعدی می‌کند. وی گفت: ما با یک بلوک متجاوز مواجه هستیم که کشور ما را به عنوان طرف متخاصم می‌بینید و امنیت آن را نقض می‌کند.

پسکوف اظهار کرد: ناتو ابزار صلح نیست. ابزار مقابله است. این پیمان نظامی بعنوان ابزاری برای رویارویی به این شکل طراحی و ساخته شده است. این نهاد یک ماشین جنگی است و در تمام این مدت درحال نزدیک شدن به مرز‌های ما بوده است.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: ما از نزدیک شدن ناتو به مرز‌های روسیه ناراضی بودیم و به آن‌ها هشدار دادیم و از آن‌ها خواستیم تا در مورد نگرانی‌ها گفتگو کنیم، اما آن‌ها حاضر به چنین کاری نشدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار