بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای مأموریت حمایتی خود در حوزه جمعیت و خانواده، با برنامهریزی ویژه قصد دارد با راهاندازی مراکز کالا و خدمات مادر و کودک (مثبت پنج) گامی بلند در حمایت از خانوادههای پرجمعیت و بهخصوص مادران و کودکان بردارد.
به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام مراکز «مثبت پنج» با هدف حمایت از خانوادهها در کشور راهاندازی میشوند.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از راهاندازی مراکز «مثبت پنج» خبر داد و با بیان اینکه این مراکز با هدف حمایت از خانواده و به ویژه مادر و کودک در مراکز استانهای کشور شروع به کار میکنند، گفت: در این مراکز نیازمندیهای پزشکی، بهداشتی، مشاوره، سلامت، تغذیه و اقلام مصرفی و خدمات موردنیاز مادر و کودک با تخفیفات ویژه به جامعه هدف ارائه میشود و یا به مراکز طرف قرارداد که این خدمات را با تخفیف ارائه میکنند، راهنمایی خواهند شد. حمیدرضا علیانزادگان ادامه داد: خانوادههای دارای سه فرزند و بیشتر بهعنوان مخاطبان اصلی مراکز «مثبت پنج» در نظر گرفته شدهاند و بیشترین تخفیفها برای آنها لحاظ میشود، اما همه خانوادهها با هر تعداد فرزند میتوانند از خدمات این مراکز بهرهمند شوند. به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، مراکز «مثبت پنج» در فاز اول در ۹ مرکز استان راهاندازی میشوند و سپس در مراکز همه استانهای کشور افتتاح خواهند شد. وی افزود: اولین مرکز «مثبت پنج» در تیرماه سالجاری در یکی از مراکز استانهای کشور افتتاح میشود. علیانزادگان تصریح کرد: با هدف سیاستهای تشویقی برای فرزندآوری، تلاش شده تا تمام خدمات اساسی موردنیاز کودکان و مادران در مراکز مثبت پنج و مجموعههای طرف قرارداد این مراکز پیشبینی و لحاظ شود.
حمایت بنیاد برکت از طرحهای اقتصادی
دکتر محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه یکی از موضوعات و اولویتهای اصلی بنیاد، حمایت از بنگاههای اقتصادی در مناطق محروم و کمتر توسعهیافته کشور است، گفت: بنیاد برکت از ابتدای زنجیره تولید در قالب شکلگیری طرحهای اقتصادی خرد در مناطق محروم ورود کرده است و با حمایت و شتابدهی رشد آنها را در دستور کار خود قرار میدهد.
وی ادامه داد: بنیاد برکت این مجموعههای خرد را به کارگاه تولیدی و سپس به بنگاه اقتصادی تبدیل کرده است که فعالیتهای صادراتی انجام میدهند؛ بنابراین بنیاد برکت از ابتدای زنجیره تولید تا انتها حضور مؤثر دارد. مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: ظرفیتها و توانمندیهایی که در مجموعههای بازرگانی وجود دارد، کمک میکند که قرارداد و تفاهمنامههای خوبی منعقد شود. به گفته این مسئول، یکی از موضوعاتی که همواره تجار به آن توجه دارند، بحث توانمندی شرکتهای تولیدی ایران است، چراکه بسیاری از محصولاتی که در داخل کشور تولید میشود با محصولات خارجی چه از لحاظ قیمت تمام شده و چه از لحاظ استفاده از تکنولوژیهای جدید قابل رقابت هستند.