کد خبر: 1156382
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ارزش املاک مازاد استان در ۴ ماه ابتدایی اجرای طرح مولدسازی بیش از ۱۵۰۰ درصد افزایش داشته است یعنی میزان معرفی ملک مازاد توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری بیش از ۱۵ برابر سال‌های گذشته بوده است.

رضا خواجه نائینی  درباره اجرای طرح مولدسازی در خراسان رضوی اظهار کرد: در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت، از زمان ابلاغ آئین نامه مولدسازی در دی ماه ۱۴۰۱و تا پایان فروردین ماه سال جاری از محل مولدسازی دارایی‌های استان ۱۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد شناسایی شده است.  

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان و در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ و قبل از ابلاغ طرح، مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان اموال مازاد استان شناسایی شده است، افزود: ارزش املاک مازاد استان در ۴ ماه ابتدایی اجرای طرح بیش از ۱۵۰۰ درصد افزایش داشته است یعنی میزان معرفی ملک مازاد توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری بیش از ۱۵ برابر سال‌های گذشته بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: با اجرای طرح مولد سازی در استان، دارایی‌های مازاد دولت، از طرق مختلف اعم از فروش، اجاره، معاوضه، تهاتر، مشارکت، بهره برداری اوراق بهادار سازی و اقدامات مشابه با مشارکت ظرفیت بخش غیر دولتی منجر به ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.

خواجه نائینی با بیان این مطلب که طرح مولدسازی دارایی‌های دولت از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم در جهت افزایش بهره وری از دارایی‌های دولت برای رفاه و رضایتمندی مردم است؛ تصریح کرد: اجرای درست مولدسازی املاک، تحولی بزرگ در استان ایجاد می‌کند و سبب تکمیل پروژه‌های بزرگ در استان خواهد شد. با اجرای این طرح، شاهد تکمیل تعدادی از طرح‌های عمرانی و راه انداختن چرخ پروژه‌های نیمه تمام و استفاده بهینه از دارایی های دولت خواهیم بود. 

وی افزود: اکنون مشکلی در زمینه شناسایی املاک مازاد در استان وجود نداشته و در حال حاضر منتظر صدور مجوز توسط هیات مولدسازی جهت تامین مالی پروژه‌ها هستیم. از زمان اجرای طرح مولدسازی دستگاه هایی  همچون شرکت برق، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، آموزش و پرورش و ... در استان در این زمینه بسیار خوب عمل کرده‌اند.

خواجه نائینی درباره ظرفیت درآمدهای خراسان رضوی برای سال جاری خاطرنشان کرد: هر ساله برای استان بر اساس قانون بودجه ظرفیت درآمدی در نظر گرفته می‌شود. بر همین اساس درسال گذشته درآمد مالیاتی برای کشور ۴۳۰ همت بوده که از این میزان حدود ۱۴ همت سهم خراسان رضوی بود.  

وی ادامه داد: درآمدهای استان همواره نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش دارد اما در سال گذشته این میزان ۵۴ درصد افزایش داشت که ۹۵ درصد آن از طریق مالیات محقق شد. به طور کلی طی سال گذشته ۱۰۰ درصد درآمدهای استان محقق شده است. با توجه به اینکه در سال جاری افزایش درآمدهای استان ۳۰ درصد در نظر گرفته شده پیش‌بینی می‌شود که مازاد درآمد در استان داشته باشیم و رصد این موضوع با اداره کل امور اقتصادی و دارایی است.

خواجه نائینی با اشاره به تخصیص اعتبارات خراسان رضوی بیان کرد: از اعتبارات عمرانی در ۱۴۰۰، ۱۳۷۰ میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه بود که تا شهریور ۱۴۰۱ مهلت جذب داشت، در این میان ۹۹.۴ درصد اعتبارات عمرانی جذب شد. همچنین میزان اعتبارات استان در سال گذشته ۴۳۷۰ میلیارد تومان بود که پرداخت شد. لازم به ذکر است که  سهم زیادی از اعتبارات استان در آخرین روز سال ۱۴۰۱پرداخت شد که برای انجام این امر تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار