کد خبر: 1156269
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

در روز‌های گذشته فراخوان شکل‌گیری یک کمپین در فضای مجازی منتشر شد که از مخاطبان خود می‌خواست از یک‌شنبه شب با زدن هشتک «بایکوت اینترنشنال» به کمپین اعتراض به این شبکه فارسی زبان سعودی-غربی بپردازند. دلیل این اعتراض «تریبون دادن به تروریست‌های تجزیه‌طلب و مجاهد و انحراف انقلاب ملی ایران و دشمنی با ملت و کشور ایران و رهبرسازی دروغین از دشمنان ملت ایران» عنوان شد. در این کمپین، افراد با اعلام بیزاری و برائت از شبکه اینترنشنال، بیان می‌کنند که از دنبال کردن حساب‌های کاربری متعلق به این شبکه در فضای مجازی صرف نظر و دیگران را هم دعوت به این کار می‌کنند.
نکته جالب توجه این است که بیشتر کاربران شرکت‌کننده در این کمپین از مخالفان جمهوری اسلامی و حامیان سلطنت پهلوی هستند. اختلافات میان براندازان در هفته‌های اخیر تا فروپاشی شورای همبستگی‌شان پیش رفت. اسماعیلیون جدا شد، پهلوی راه خودش را رفت و بنیادی هم قهر کرد و باقی هم پراکنده و از هم پاشیده شدند. سرریز این اختلافات و جدا شدن‌ها به تیم‌های سایبری‌شان در فضای مجازی رسید و با فحاشی و جدال مجازی حسابی از خجالت هم درآمدند. کمپین بایکوت اینترنشنال هم بخشی از برون‌ریزی همین اختلافات است.
سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بدون آنکه سایر اعضای شورای همبستگی را به حساب بیاورد، مهر پایانی بر این همبستگی بی ریشه بود. همان ایام حامد اسماعیلیون با انتشار متنی، از این شورا کنار کشید و اینترنشنال هم تریبون را در اختیار او قرار داد و طی مصاحبه‌ای با او، با طرح سؤالات جهت‌دار تلاش کردند پهلوی به عنوان عامل اصلی فروپاشی شورای همبستگی معرفی شود. همچنین، اسماعیلیون در همین تریبون پهلوی را به دهن‌لقی و عدم رازداری متهم کرد و گفت «توئیت‌هایی که رضا پهلوی طی دو سه هفته گذشته منتشر کرد، بیرون بردن بحث‌های داخلی در جمع بود».
حالا طرفداران پهلوی برای انتقام از اینترنشنال این کمپین را به بهانه اعتراض نسبت به تریبون دادن اینترنشنال به تجزیه‌طلب‌ها راه‌اندازی کرده‌اند و این کمپین توانسته حتی بخشی از کاربران عادی توئیتر را هم به دلیل موضوع مهمی که بیان شده، یعنی تمامیت ارضی ایران، با خود همراه کند.
با این حال، گرچه اینترنشنال به شکلی روشن به تجزیه‌طلب‌ها میدان می‌دهد، اما ادا‌های مخالفت با تجزیه‌طلبی، به رضا پهلوی هم نمی‌آید. همین چند روز پیش بود که محمد سهیمی، استاد دانشگاه در کالیفرنیای جنوبی در گفت‌وگویی به درستی بیان کرد که «اگر کسی طرفدار تمامیت ارضی ایران است، اساساً نباید به اسرائیل قدم بگذارد. چون یک هدف طولانی مدت اسرائیل، تجزیه ایران است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار