کد خبر: 1155814
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای گفت که سیاست‌های احزاب مخالف درباره مبارزه با تروریسم، تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه به شمار می‌آید

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هرگونه اقدام یونان علیه این کشور پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) را رد کرد.

وی که شبکه «خبر ترک» مصاحبه می‌کرد در پاسخ به پیامد‌های انتخابات ترکیه بر یونان گفت: «برای نخستین بار هیچگونه کارزاری علیه ترکیه در یونان وجود نداشته و دلیل آن فضای مثبتی است که پس از زلزله میان دو کشور ایجاد شده و به گفتگو و همکاری برای حل مشکلات میان دو کشور منجر شده است».

وی در این مصاحبه بر سیاست خارجی کشورش در مبارزه با تروریسم در داخل کشور و شمال عراق و سوریه تاکید کرد.

چاووش اوغلو گفت که سیاست‌های احزاب مخالف، با این سیاست در تضاد بوده و تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه به شمار می‌آید.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش رسانه‌های غربی درباره انتخابات ترکیه گفت: «ما به حق حاکمیت مردم بدون هیچ قید و شرطی اطمینان داشته و مردم ترکیه و نه روزنامه‌هایی نظیر وال‌استریت ژورنال، نیویورک تایمز یا اظهارات برخی سیاستمداران تصمیم گیری خواهند کرد».

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی ترکیه، نامزد ائتلاف جمهوری به رهبری حزب عدالت و توسعه قرار است با «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت به رهبری حزب جمهوری خلق، در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که در تاریخ چهاردهم می‌برگزار می‌شود، رقابت کند.

پیش از این، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، ایالات متحده را به برنامه‌ریزی برای برکنار کردن اردوغان، در انتخابات ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) به عنوان انتقام برای کودتا‌های نافرجام واشنگتن متهم کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار