کد خبر: 1155795
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
فریدون حسن

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران در اولین دوره حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. دختران ایران از سرزمین افتخارآفرین و کویری کشورمان در حالی موفق به کسب این عنوان ارزشمند شدند که نسبت به رقبا با محدودیت امکانات روبه‌رو بودند و تنها سه سال از تشکیل تیم‌شان می‌گذرد.
دختران ایران با اقتدار راهی دیدار فینال این مسابقات شدند و عصر دیروز در مصاف با تایلند میزبان مسابقات در یک بازی نفس گیر و نزدیک با حساب ۳ بر یک مغلوب حریف با تجربه‌تر خود شدند. ایران تا قبل از بازی فینال، در مرحله گروهی با غلبه بر هند، کویت و قرقیزستان راهی مرحله حذفی مسابقات شد و در این مرحله امارات را گلباران کرد و به نیمه نهایی رسید. سنگاپور هم در این مرحله مقابل دختران ایران حرفی برای گفتن نداشت تا ملی پوشان شایسته کشورمان با ۸۰ گل زده و تنها یک گل خورده راهی بازی فینال شوند. عصر دیروز ایران در یک بازی نزدیک و پایاپای مقابل تایلند قرار گرفت. تایلند میزبان در تمام بازی‌های خود فقط متحمل ۶ شکست آن هم مقابل تیم‌های مطرح جهان شده بود این نشان از قدرت بالای این تیم داشت. تایلند در ۲۰ دقیقه اول بازی موفق شد یک بر صفر جلو بیفتد. تایلندی‌ها حتی می‌توانستند به گل دوم هم برسند، اما آرزو ایزدی دروازه بان ایران پنالتی آن‌ها را مهار کرد تا ایران در ۲۰ دقیقه دوم با گل زهرا رضایی کار را به تساوی بکشاند. ایران در وقت دوم تیم برتر میدان بود همین تایلندی‌ها را عصبانی کرده بود به گونه‌ای که مجبور به خطا‌های مکرر می‌شدند.
وقت سوم با غافلگیری ایران آغاز شد و روی یک اشتباه مهاجم تایلند گل دوم این تیم را به ثمر رساند. در حالی که ایران برای جبران گل خورده سراپا حمله بود این تایلند بود که بازهم روی اشتباه خط دفاعی‌مان به گل رسید تا تایلند با برتری ۳ بریک مقابل دختران شایسته ایران به پیروزی دست پیدا کند.
اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم‌عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام نیا، دیبا فرزام نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی و آرزو ایزدی ملی پوشان ایران در این مسابقات بودند که با هدایت فرزاد هوشیدری به عنوان سرمربی و اعظم سنایی به عنوان مربی در این مسابقات شرکت کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار