کد خبر: 1155657
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
سفیر جمهوری اسلامی ایران دردمشق سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه را موفق و با دستاوردهای قابل توجه خواند و گفت: مهمان‌نوازی ملت سوریه از یاد نخواهد رفت.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در هفته‌ای که گذشت در سفری ۲ روزه و در پاسخ به دعوت رسمی بشار اسد همتای سوری خود و در ر‌أس هیأتی سیاسی و اقتصادی به دمشق رفت و در این سفر برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه امضا شد. آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین با استقبال بی سابقه مردم دمشق روبرو شد.

همچنین مقامات ارشد ایران و سوریه در حضور رؤسای جمهور دو کشور، ۱۴ سند همکاری‌ بین دو کشور در حوزه‌های همکاری‌های تجاری، نفت‌ و انرژی، فنی و مهندسی، مسکن، حمل و نقل ریلی‌ و هوایی، مناطق آزاد و بخش خصوصی، ارتباطات و فناوری‌ و زلزله و امدادرسانی و تسهیل امور زیارتی نیز از دیگر اسنادی بود که توسط مقامات ارشد دو کشور و در حضور روسای جمهور ایران و سوریه به امضا رسید. 

 

در همین خصوص «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق امروز (یکشنبه) ۱۷ اردیبهشت ماه در توئیتی درباره این سفر نوشت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشور دوست و برادر سوریه سفری موفق و با دستاوردهایی قابل توجه بود. اینجانب از تمامی تلاش‌های گرانمایه برادرانم در دولت سوریه به ویژه رئیس محترم جمهور جناب آقای بشار اسد تشکر می‌کنم. یقینا مهمان نوازی ملت سوریه از یاد نخواهد رفت.

لازم به ذکر است، حسین اکبری سفیر ایران در دمشق همزمان با انجام این سفر در توئیتی نوشته بود: ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه، جشن پیروزی ⁧‫مقاومت‬⁩ و نشانگر سیاست اصولی ما در حمایت از دولت و ملت سوریه است. ما در جای درست تاریخ ایستادیم و ⁧‫با هم‬⁩ پیروز  شدیم.

این سفر مهم بعد از ۱۳ سال با واکنش آمریکایی‌ها روبرو شد. آنچنانکه معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن نگران‌ کننده خواندن تعمیق روابط ایران و سوریه، از کشورهای جهان خواست که روابط خود را با دمشق عادی‌سازی نکنند. در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۴ اردیبهشت ماه در پیامی توئیتری با انتشار تصویری از بشار اسد و آیت‌الله رئیسی نوشت: آمریکا از سفر رئیس جمهور ایران به سوریه و نتایج آن ابراز نگرانی کرده و آنها را شرور توصیف کرد! البته عصبانیت رژیم شروری که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده و باید به حضور متجاوزانه خود در سوریه پایان دهد، طبیعی است.

کنعانی خطاب به این عصبانیت و نگرانی آمریکا از این سفر اضافه کرد: «عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار