کد خبر: 1155491
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری از افتتاح هفتمین مدرسه حج برای دو استان بوشهر و فارس خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری ضمن اعلام این خبر گفت: پیش از این ۶ مدرسه حج در استان‌های مختلف فعالیت می‌کرد که با هدف توسعه این مدارس، فردا یکشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) هفتمین مدرسه افتتاح خواهد شد.

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر این که راه اندازی مدارس حج یک ابتکار و اقدام مؤثر از سوی مدیریت اهل سنت بود، ادامه داد: این مدارس از سه سال پیش با هدف کشف استعداد‌ها و پرورش روحانیون اهل سنت فعالیت خود را آغاز کردند که البته به واسطه شرایط کرونایی و برخی اتفاقات دیگر روند کندی را سپری کردند، اما امسال به شرایط مطلوب رسیده اند.

حجت الاسلام هادی اکبری به مدارس حج فعال در کشور اشاره کرد و گفت: از ۶ مدرسه‌ای که تاکنون فعال بوده اند، دو مدرسه در شهر‌های چنارلی و بندرترکمن استان گلستان، یک مدرسه در ایرانشهر سیستان و بلوچستان، یک مدرسه در گیاهدان قشم، یک مدرسه در سنندج و یک مدرسه هم در تربت جام استان خراسان رضوی فعالیت داشتند.

وی با اشاره به افتتاح هفتمین مدرسه حج برای اهل سنت افزود: این مدرسه در شهر گله دار افتتاح خواهد شد که از نظر جغرافیایی می‌تواند مورد استفاده استان‌های فارس و بوشهر باشد و روحانیون هر دو استان می‌توانند در طول سال از این مدرسه استفاده کنند.

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مورد اهداف راه اندازی این مدارس گفت: مهمترین هدف از راه اندازی این مدارس استفاده از ظرفیت علمای اهل سنت است که با حضور در این مدارس مشارکت بیشتری در امور حج خواهند داشت. با این اقدام آن‌ها امور حج با تمام توان پیگیری خواهند کرد و برای آموزش و امور فرهنگی زائران قدم برمی دارند.

وی به شرایط انتخاب این مدارس اشاره و تاکید کرد: ما مدارسی را انتخاب خواهیم کرد که از مقبولیت سیاسی و اجتماعی فراگیری بین آحاد مردم برخوردار و همه آن را قبول داشته باشند.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: روحانیونی که با این مدارس ارتباط دارند حتی بعد از سفر حج و در بازگشت باز هم ارتباط خود را حفظ می‌کنند و در طول سال با حضور در جلسات و نشست‌های مختلف خود را از نظر علمی به روز نگاه خواهند داشت.

وی با بیان این که این مدارس باعث کشف استعداد‌های جدیدی در حوزه روحانیون شده و از آن‌ها برای خدمت به زائران دعوت شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت مدارس باعث شده است بتوانیم تولیدات علمی و تحقیقات روحانیون را به صورت کتاب، کتابچه و جزوه‌های مختلف در دسترس زائران قرار دهیم.

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افزود: در مدارس حج اهل سنت بر انتقال تجارب روحانیون باتجربه به جوانتر‌ها تاکید داریم و تلاش می‌کنیم با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی این تجارت را منتقل کنیم تا نسل بعدی بتواند با تمام توان علمی خود در خدمت زائران باشد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اتفاقات مثبتی که در مدارس حج رخ می‌دهد ارائه راهکار‌های جدید برای تأثیرگذاری بیشتر بر زائران است تا بتوانند از ایام حج بهترین استفاده را داشته باشند. این راهکار‌ها در بحث و گفتگو‌های خادمان فرهنگی به دست می‌آید و به عنوان یک نظریه و راهکار جدید ارائه می‌شود.

حجت الاسلام اکبری در پایان تاکید کرد: نکته بسیار مهم و تأثیرگذاری که روی آن تاکید داریم وحدت رویه و هماهنگی بین روحانیون در بیان مسائل مربوط به حج است که باید با همفکری اختلاف نظر‌ها بر سر یک موضوع جمع بندی و به صورت یک نظریه واحد ارائه شود تا زائران در مورد سوالات و موارد مربوط به حج سردرگم نشوند و یک نظریه واحد را بشنوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر