کد خبر: 1155475
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
کره شمالی روز جمعه از نشست اخیر سران کره جنوبی و آمریکا با هدف تقویت تعهد آمریکا در راهبرد بازدارندگی هسته‌ای گسترده و دفاع از متحد کره ایش، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صداوسیما، خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) با استناد به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های چینی، اعلام کرد توافق انجام شده در این نشست به منزله یک دستور جدید جنگ سرد در شمال شرقی آسیا است و خطرات رویارویی در منطقه را افزایش خواهد داد.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد اگر کره جنوبی و آمریکا طرح گسترده بازدارندگی واشنگتن علیه پیونگ یانگ را تقویت کنند، کره شمالی دست به اقدامات تحریک آمیز بیشتری خواهد زد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و همتای آمریکایی وی جو بایدن، هفته گذشته در نشستی در واشنگتن بیانیه واشنگتن را در مورد تقویت بازدارندگی گسترده آمریکا در برابر تهدید‌های کره شمالی، تصویب کردند. استقرار یک زیردریایی هسته‌ای موشک انداز در کره جنوبی، از جمله موارد پیش بینی شده در این طرح است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «این طرح موجب ارتقای امنیت نمی‌شود، بلکه تنها خطر جنگ را افزایش می‌دهد، اینطور نیست؟ آیا شمال (کره شمالی) در برابر استقرار مکرر تجهیزات هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی، با روحیه‌ای ضعیف عقب‌نشینی خواهد کرد یا سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های قوی‌تری تولید خواهد کرد؟»

این تازه‌ترین انتقاد پیونگ یانگ از سئول و واشنگتن پس از نشست یون و بایدن است.

کیم یو-جونگ، خواهر بانفوذ کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، روز شنبه در نخستین واکنش کشورش به این نشست، هشدار داد: «پیونگ یانگ برای مقابله با تحولات مربوط به شرایط امنیتی، تدابیر قاطعانه تری اتخاذ خواهد کرد.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد جوانان کره شمالی با شرکت در تجمعی، تمثال‌هایی را که «متجاوزان و تحریک کنندگان» را به تصویر می‌کشید و ظاهراً به یون و بایدن اشاره داشتند، آتش زدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار