کد خبر: 1155425
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵
در حال حاضر روزانه ۹ هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کنند که در ایام اربعین این تعداد به ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار زائر می‌رسد، بنابراین باید گیت‌های خروجی افزایش یابد تا تردد‌ها روان و تسهیل شود.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام در دیدار جعفر ستار بیرکه الخزایلی سرکنسول عراق در کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از روابط حسنه بین دو کشور دوست و مسلمان، شیعه و همسایه گفت: همانطور که در قرآن کریم آمده است ملاک اصلی در دین اسلام تقواست و قومیت و زبان و نژاد مدنظر نیست که امیدوارم این دیدار خروجی و نتیجه خوبی برای مردم دو کشور خاصه شیعیان و زوار اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشد.
وی ضمن تشکر از دولت و ملت عراق به خاطر رعایت حرمت و شأن و جایگاه زائران ایرانی در عراق ادامه داد: ما هم مجموعه مردم و مسئولان در استان ایلام نهایت سعی و تلاش خود را برای رعایت شأن زائران عراقی به کار بستیم.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه پلیس، زائران عراقی را از لحظه ورود به استان تا خروج از استان مورد محافظت قرار می‌دهد تا سفر خود را در ایران در نهایت امنیت داشته باشد، اظهار داشت: میانگین تردد زائران ما از مرز مهران روزانه به ۹ هزار نفر می‌رسد.
به گفته این مسئول، طرف عراقی در مرز مهران بازرسی‌ها را از ۹ به سه گیت کاهش داده بود و این موضوع باعث معطلی، سرگردانی و انتظار زمان زیادی برای سفارش شده بود.
بهرام‌نیا با عنوان اینکه در ایران هم موافق بازرسی و دقت در خروج و ورود زوار هستیم، تأکید کرد: انتظار داریم وقتی بازرسی زیاد و دقیق می‌شود گیت‌های بازرسی برای تردد زوار نیز افزایش یابد تا تردد زوار روان‌تر شود.
وی ادامه داد: موضوع دیگر در ایام اربعین تعداد گیت‌های خروجی کم می‌باشند که روزانه بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار نفر زائر تردد دارند که در این راستا درخواست داریم گیت‌های خروجی افزایش یابد تا تردد زائران روان و تسهیل شود.
به گفته استاندار ایلام، در دیدار‌های قبلی با مقامات عراقی توافق شده بود که این موضوع انجام شود، چراکه مخصوصاً در ایام اربعین نباید زائران دچار سختی و مرارت در گرمای هوا شوند.
وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک قرار است با استاندار واسط دیداری داشته باشد، اضافه کرد: قطعاً این موضوع نیز مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد تا با افزایش گیت‌ها، تردد زوار تسهیل شود.
بهرام نیا با اشاره به اینکه از نقطه صفر مرزی ما تا محل سوارشدن زائران به اتوبوس در داخل خاک عراق حدود یک کیلومتر است درخواست کرد، چون این مسیر خاکی است نیاز هست که این مسیر نسبتاً طولانی که به صورت پیاده طی می‌شود برای تردد روان زوار مخصوصاً زنان و افراد سالخورده آسفالت و آماده‌سازی شود.
وی از حذف ویزا توسط دولت دوست، برادر و مسلمان عراق برای سفر و زیارت سهل‌الوصول زائران تقدیر و تشکر کرد.
در این دیدار جعفر ستار بیرکه الخزائلی سرکنسول عراق در کرمانشاه از اهتمام ویژه استاندار ایلام و مسئولان استانی در همکاری و همراهی در برگزار مراسم باشکوه اربعین تشکر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار