کد خبر: 1155374
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
مسؤول بسیج سازندگی استان لرستان:
جهانبخش از فعالیت 2 هزار و 900 گروه جهادی در استان لرستان خبر داد و گفت: بیش از 30 هزار نفر استعداد نیروی انسانی در این گروه های جهادی فعالیت دارند.

به گزارش جوان از لرستان، احسان جهانبخش، ظهر امروز، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه سالروز تأسیس بسیج سازندگی را گرامی داشت و با اشاره به آغاز برنامه های هفته بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در طول سال و در محورهای مختلفی در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی به مردم است و در این هفته 40 پروژه بسیج سازندگی افتتاح می شود.

مسؤول بسیج سازندگی لرستان ساخت مسکن ویژه محرومین و مددجویان را از جمله اقدامات بسیج خواند و افزود: ساخت 500 واحد ویژه مددجویان انجام شده است و 300 مورد نیز در حال ساخت است و 400 مورد تعمیرات مسکن انجام شده است.

جهانبخش با اشاره به انجام عملیات آبرسانی به 22 روستای استان لرستان خاطرنشان کرد: آبرسانی به 125 روستای استان در دستور کار قرار دارد و در راستای انعقاد قرارداد طرح آبخیز تا جالیز در استان تمام تجهیزات آبرسانی به این تعداد روستا خریداری شده است.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی در انجام رزمایش کمک های مومنانه که اکنون به نهضت کمک های مومنانه تبدیل شده است، اقدامات گسترده ای انجام می دهد.

جهانبخش با بیان اینکه ۶۲ هزار و ۷۶۰ بسته معیشتی در رزمایش نهضت مومنانه توزیع شده است، عنوان داشت: اهدای هزار و ۶۶۶ جهیزیه، توزیع 3 میلیون و ۴۲۱ هزار غذای گرم و ۲۹۸ بسته بهداشتی ۲هزار و ۹۰۰ مورد تسهیلات، انجام ۷۶ کیلومتر کانال آب بر، هفت مورد حفر چاه و ایستگاه های پمپاژ، ساخت ۱۰ مسجد، اهدای ویلچر از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی است.

وی در ادامه بیان داشت: فعالیت های عمرانی بین یک هزار و 20 گروه جهادی در استان تقسیم شده است و 10 هزار و 200 نفر عضو  این گروه های جهادی هستند.

جهانبخش به فعالیت هزار و 900 گروه جهادی در استان لرستان اشاره کرد و گفت: بیش از 30 هزار نفر عضو این گروه های جهادی هستند و یک سوم این جمعیت در برنامه های هفته بسیج سازندگی حضور دارند.

وی یادآور شد: نزدیک 850 صندوق قرض الحسنه بسیج در استان لرستان راه اندازی شده است و بیش از 30 هزار نفر در صندوق های قرض الحسنه عضویت دارند که گروه های جهادی اقتصادی، آموزش و اشتغال هستند.

جهانبخش اظهار کرد: در 350 میلیارد تومان وام تبصره 16 به صندوق های قرض الحسنه اختصاص یافته است که تاکنون نزدیک به یک چهارم از این تسهیلات جذب استان شده است.

مسؤول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه عنوان داشت: در این مراسم از خانواده شهید عجمیان، شهید مدافع امنیت تجلیل به عمل خواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار