کد خبر: 1154571
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
دولت کانادا همزمان با روز کارگر با انعقاد توافقی با نمایندگانی از کارمندان معترض توانست بخشی از بزرگترین اعتصاب برگزار شده از سوی کارمندانش را پایان دهد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دولت کانادا روز دوشنبه همزمان با روز کارگر با ۱۲۰ هزار نفر از تعداد ۱۵۵ هزار کارگری که با برگزاری اعتصابی بی‌سابقه بخش‌های گسترده‌ای از ادارات دولتی از بخش تمدید گذرنامه گرفته تا بخش رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت را فلج کردند به توافق بر سر پایان دادن به اعتصاب دست یافت.

خبرگزاری رویترز نوشت، اتحادیه «ائتلاف خدمت دولتی» که این اعتصاب را از تاریخ ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) سازماندهی کرد اعلام کرد، بعد از انعقاد این توافق، اکثر کارمندان اعتصاب کرده دولت بعد از حدود دو هفته به سر کار خود برگشتند اما همچنان بیش از ۳۵ هزار کارمند سازمان درآمد کانادا در اعتصاب به سر برده و در حال مذاکرات با مقامات دولت کانادا هستند.

بخش باقی مانده‌ای از کارمندان دولت در سازمان درآمد که اعتصاب را ادامه می‌دهند همچنان موجب کند شدن پردازش اظهارنامه‌های مالیاتی سالانه خواهند شد. اتحادیه «ائتلاف خدمت دولتی» در بیانیه‌ای نوشت که هنوز اعضای این اتحادیه توافق پیشنهاد شده از سوی دولت اتاوا را مورد پذیرش نهایی قرار نداده‌اند و «در روزهای آینده» بر سر پذیرش آن قرار است رای‌گیری برگزار کنند.

«کریس آیلوارد»، رئیس این اتحادیه در این بیانیه تصریح کرد:‌ «این توافق دستاوردهای مهمی برای اعضای ما دارد و استانداردها را برای همه کارگران در کانادا ارتقا می‌دهد.»

ائتلاف خدمت دولتی کانادا اعلام کرد، بر طبق توافق حاصل شده با دولت، حقوق کارمندان در عرض چهار سال ۱۲.۶ درصد افزایش می‌ِیابد و یک مبلغ یکجا معادل ۲۵۰۰ دلار کانادا نیز پرداخت می‌شود. این اتحادیه هنگام صدور فراخوان این اعتصاب اعلام کرده بود، پیشنهاد افزایش حقوق ۹ درصدی در عرض سه سال را رد کرده است.

این اتحادیه از سال ۲۰۲۱ با مقامات کانادا بر سر شرایط جدید قرارداد کاری کارمندان دولت مشغول مذاکره بوده است.

سازمان هیات خزانه‌داری کانادا که مسئول استخدام کارمندان دولت این کشور است اعلام کرد، در مورد مساله دورکاری کارمندان با رسیدگی به درخواستهای فردی و کتبی دورکاری و گذاشتن سقف سه روز دورکاری در هفته و تشکیل کمیته‌های اداری برای رسیدگی به نگرانی‌های کارمندان موافقت کرده است.

«مونا فورتیه»، رئیس هیات خزانه داری کانادا در بیانیه‌ای گفت:‌ «این توافق منصفانه، رقابتی و معقول بوده و می‌تواند ثبات را برای کارمندان دولت و کانادایی ها ایجاد کند.»

سازمان «هیات خزانه‌داری کانادا» روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با هشتمین روز اعتصاب سراسری کارمندان دولت کانادا اعلام کرده بود، اتحادیه‌ای که معترضان را نمایندگی‌ می‌کند مطالباتی «خارج از توان» دارد  و این اتحادیه هم متقابلا دولت اتاوا را به ایجاد بن بست در مذاکرات متهم کرده بود.

از چهارشنبه ۳۰ فروردین حدود ۱۵۵ هزار کارمند دولت فدرال کانادا شامل ۳۵ هزار نفر از کارمندان سازمان مالیاتی این کشور، دست به اعتصاب زدند در حالی که اتحادیه ائتلاف خدمت دولتی، این اعتصاب را یکی از بزرگترین اعتصابات تاریخ این کشور خواند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار