کد خبر: 1154182
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
روزنامه صهیونیستی هاآرتص از افزایش آمار جرم و جنایت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بعد از روی کار آمدن دولت بنیامین نتانیاهو خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه هاآرتص روز یکشنبه نوشت: با روی کار آمدن کابینه نتانیاهو و انتخاب «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی، آمار جرم و جنایت منجر به قتل در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

براساس گزارش این روزنامه، در این مدت ۷۸ نفر براثر جنایت‌های مختلف کشته شده اند درحالی که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۳۴ نفر بوده است.

هاآرتص نوشت: این عدد در چند دهه گذشته بی سابقه است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی به ۲۳۰ کشته افزایش یابد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز جهش در شمار جنایت‌های منجر به قتل را با مشغول شدن بیشتر نیرو‌های پلیس به دو موضوع حملات فلسطینی‌ها و تظاهرات‌های اعتراضی نسبت به اصلاحات قضایی مورد نظر کابینه بنیامین نتانیاهو توجیه می‌کند.

یک افسر پلیس در گفتگو با هاآرتص گفت: این موضوع از اولویت‌های بن گویر نیست و او اصلا به آن توجه نمی‌کند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز پیشتر کابینه نتانیاهو را ۱۰۰ روز پس از تشکیل آن، کابینه‌ای ناکام و غرق در بحران‌ها نامیده بود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت: فرصت ۱۰۰ روزه‌ای که به هر دولت جدیدی پس از تشکیل برای نشان دادن توانایی‌های خود داده می‌شود امروز به پایان رسید و بسیاری از اعضای ائتلاف حکومتی نتانیاهو اعتراف می‌کنند که بسیاری از تصمیم‌ها و وعده‌های انتخاباتی این کابینه عملی نشده است.

ائتلاف نتانیاهو قبل از انتخابات، وعده‌های مختلفی درباره اقتصاد، هزینه‌های زندگی، مسکن و امنیت به صهیونیست‌ها داده بود، اما ورود مستقیم این ائتلاف به تبلیغ درباره طرح اصلاح قضایی، همه آن وعده‌ها را به حاشیه برد.

براساس این گزارش، مهمترین وعده‌های تبلیغاتی نتانیاهو، برنامه اقتصادی وی با هزینه‌ای بالغ بر ۵.۵ میلیارد دلار و آموزش مجانی برای کودکان بود.

کاهش مالیات بر درآمد و شرکت‌ها و توقف افزایش مالیات املاک به مدت یکسال، اصلاح و بهبود قیمت مسکن از طریق اوراق مشارکت از دیگر وعده‌های انتخاباتی ائتلاف تشکیل دهنده کابینه بود که هیچکدام از آن‌ها عملی نشد.

گام‌هایی درباره طرح اقتصادی ارائه شده توسط حزب لیکود برداشته شد که شامل اصلاح بودجه بود که باید به بهبود اقتصاد منجر می‌شد، ولی این اقدام نیز به یک تغییر ریشه‌ای نیانجامید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار