کد خبر: 1154056
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
هزاران نفر در اعتراض به طرح‌های مهاجرتی دولت فرانسه درشهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در ادامه اعتراض به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه هزاران نفر از جمله بسیاری از مهاجران غیرقانونی در «پاریس» و دیگر شهرهای فرانسه راهپیمایی کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» این تظاهرات در اعتراض به تغییرات در قانون مهاجرت و اخراج مهاجران از جزیره  «مایوت» در اقیانوس هند بود. در پاریس تظاهرکنندگان دست نوشته‌هایی علیه «جرالد درمانین» وزیر کشور فرانسه وعلیه سرکوب، زندان و تبعید مهاجران در دست داشتند.

«ابوبکر» شهروند ۳۱ ساله اهل مالی گفت: «لایحه مهاجرت یک قانون نژادپرستانه است وهدف آن جرم انگاری خارجی‌هاست.»

 

یک نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد از زمان روی کار آمدن رسیده و فقط ۲۶ درصد از فرانسوی‌ها پس از اجرایی شدن قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی از او حمایت می‌کنند. مقایسه این نظرسنجی با نظرسنجی روزهای اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت ماکرون دو درصد دیگر کاهش یافته است.

تنها ۳۶ درصد فرانسوی گفتند ماکرون اقتدار خود را همچنان حفظ کرده و ۸۴ درصد شهروندان فرانسه در نظرسنجی مذکور گفتند رئیس‌جمهورشان بیشتر از مردم فاصله می‌گیرد.  در این نظرسنجی همچنین ۶۳ درصد از اعتراضات بیشتر علیه اصلاحات بازنشستگی حمایت کردند. ۴۵ درصد جمعیت فرانسه از فعالیت‌های دولت خشمگین بودند و ۳۸ درصد ابراز نگرانی کردند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار