کد خبر: 1153582
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
رئیس جمهور تونس، محمد المهذبی را به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار این کشور در سوریه منصوب کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در ادامه روند از سرگیری مجدد روابط کشور‌های عربی با نظام سوریه، تونس بعد از ظهر امروز پنجشنبه رسما اعلام کرد که در دمشق سفیر جدید تعیین کرده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، قیس سعید رئیس جمهور تونس، محمد المهذبی را به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار این کشور در سوریه منصوب کرد.

المهذبی در حالی به عنوان سفیر تونس در سوریه انتخاب شده است که سابقه زیادی در دستگاه دیپلماسی تونس دارد. وی پیش از این در سال ۲۰۲۱ به عنوان وزیر تام الاختبار تعیین شد که بالاترین پست در دستگاه دیپلماسی این کشور است. وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ کنسول تونس در مونیخ آلمان بود.

پیش از این نیز، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه اواخر فروردین ماه گذشته به دیدار قیس سعید رئیس جمهور تونس رفت و پیام بشار اسد رئیس جمهور این کشور را به همتای تونسی وی تسلیم کرد.

المقداد در این دیدار گفت: سوریه از برقراری روابط دوجانبه با تونس و بازگشت آن به مسیر صحیح و عادی خود، خرسند است. سوریه قدردان حمایت‌های رئیس جمهور تونس در جنگ علیه تروریسم است و بر اهمیت تقویت روابط بین دو کشور تأکید دارد و آن را به سود ملت‌های خود می‌داند.

روابط دیپلماتیک سوریه و تونس در دوران ریاست جمهوری «المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور پیشین تونس در چهارم فوریه سال ۲۰۱۲ قطع شد. المرزوقی در بیانیه‌ای از اخراج سفیر سوریه و عدم به‌رسمیت شناختن دولت «بشار اسد» خبر داد و از رئیس‌جمهور این کشور خواست که از سمت خود استعفا دهد.

رئیس جمهور تونس هم ضمن ابراز خرسندی نسبت به گسترش روابط دو کشور، برای سوریه، پیشرفت و شکوفایی را آرزو کرد و گفت: سوریه در جنگ با تروریسم، دستاورد‌های زیادی داشته و توانسته است در برابر توطئه‌ها، حاکمیت خود را حفظ کند.

وی همچنین نسبت به تحولات و گشایش‌هایی که در روابط سوریه با سایر کشور‌های عربی ایجاد شده است، قدردانی می‌کند. المقداد نیز گفت که بشار اسد تأکید دارد باید همه کشور‌های عربی برای حمایت از مسائل عادلانه خود، تلاش خود را به کار گیرند..

سوریه و تونس همچنین بیست و سوم فروردین ماه طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در پاسخ به ابتکار عمل رئیس جمهور تونس برای تعیین سفیر کشورش در دمشق، سوریه نیز قصد بازگشایی سفارت خود در تونس و تعیین یک سفیر برای آن دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار