کد خبر: 1153566
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
رئیس جمهور عراق با تأکید بر حمایت این کشور از تشکیل کشور فلسطین، گفت که موضع بغداد در قبال مسئله فلسطین، هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق بعد از ظهر امروز پنجشنبه میزبان زیاد هب الریح وزیر کشور فلسطین و هیأت همراه وی بود.

سایت ریاست جمهوری عراق گزارش داد، در آغاز این دیدار، عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق، خطاب به همتای فلسطینی خود گفت که بغداد برای برادران فلسطینی، صلح و ثبات را آرزومند است.

رئیس جمهور عراق هم، کمک به ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل را یک وظیفه دانست و گفت: موضع عراق در قبال مسئله فلسطین، ثابت بوده و در راستای حمایت از احقاق کامل حقوق ملت فلسطین است.

رشید همچنین بر اهمیت همبستگی، هماهنگی و اقدام مشترک برای پایان بخشیدن به مشکلات ملت فلسطین و حمایت از حقوق آنان تأکید کرد.

وزیر فلسطینی هم با تأکید بر ایفای نقش مجدد عراق در منطقه، آخرین تحولات فلسطین را با رشید بررسی کرد و گفت: توسعه روابط بین دو ملت برادر، اهمیت دارد. قدردان موضع حمایتی عراق از مطالبات و حقوق ملت فلسطین هستیم.

وزیر کشور عراق هم روز گذشته میزبان زیاد هب الریح همتای فلسطینی خود بود. وزارت کشور عراق خبر داد که طرفین روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

الشمری با اشاره به عمق تاریخی روابط عراق و فلسطین، در این دیدار تاکید کرد: «تمام اقشار مردم عراق حامی آرمان فلسطین هستند.» وی همچنین اوضاع امنیتی این کشور را «خیلی خوب» توصیف کرد و گفت که مقامات وزارت کشور عراق پرونده امنیت پنج استان را برعهده گرفته‌اند و اقدامات در این زمینه ادامه دارد.

اما در مقابل، وزیر کشور فلسطین ضمن ابراز خرسندی از حضور در بغداد، بیان کرد که این سفر آثار مثبت بسیار مهمی در سطح منطقه دارد. زیاد هب الریح همچنین تلاش کشور عراق برای ریشه‌کن کردن تروریسم را تحسین و برای عراق و مردم این کشور ثبات بیشتر آرزو کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار