کد خبر: 1153195
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
رسانه‌های روسیه می‌گویند پیشرفته‌ترین تانک‌های این کشور وارد جنگ اوکراین شده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های روسیه می‌گویند پیشرفته‌ترین تانک‌های T-۱۴ آرماتای روسیه وارد جنگ اوکراین شده‌اند.

خبرگزاری ریانووستی امروز سه‌شنبه با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه نوشت ورود این تانک‌ها در شرایطی صورت گرفته که زمزمه‌هایی از قصد اوکراین برای طراحی پاتک بهاری علیه نیرو‌های روسیه شنیده می‌شود.

این منبع به ریانووستی گفت: «نیرو‌های روسیه استفاده از جدیدترین تانک‌های آرماتا برای حمله به مواضع اوکراین را آغاز کرده‌اند.»

وی اضافه کرد که روسیه تا کنون در حملات مستقیم از این تانک‌ها استفاده نکرده است. منبع مورد استناد ریانووستی می‌گوید تانک‌های T-۱۴ از مقاومت خوبی در برابر مهمات ضدتانک برخوردارند.

خبرگزاری راشاتودی نوشته آموزش خدمه این تانک‌ها از سال ۲۰۲۲ در جمهوری دونباس که به تازگی به روسیه پیوسته آغاز شده است.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در سپتامبر ۲۰۲۲ بعد از برگزاری همه‌پرسی به فدراسیون روسیه پیوستند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین، اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را تجاوز و حمله به تمامیت ارضی «خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار