کد خبر: 1153192
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
روسای جمهور آمریکا و کره‌جنوبی فردا در واشنگتن به رایزنی درباره تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و دیگر موضوعات بین‌المللی خواهند پرداخت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی امیدوار به پیگیری موضوعاتی از جمله تنش در شبه جزیره کره در دیدار با همتای آمریکایی خود است.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی قرار است این هفته در واشنگتن مورد استقبال «جو بایدن» همتای آمریکایی خود قرار گیرد. یون در سفر دو روزه خود در آمریکا با جو بایدن در خصوص نگرانی‌های اقتصادی و امنیتی این کشور و نیز آمریکا در آسیا گفتگو خواهد کرد.

تلاش دولت بایدن بر این است تا به منظور کاهش وابستگی به چین در فناوری‌های حیاتی، از تخصص کره‌جنوبی در نیمه هادی‌ها و باتری‌های خودرو‌های الکتریکی بهره گیرد.

حضور گسترده نظامی آمریکا در کره‌جنوبی به سئول نقش پررنگی در حفظ موقعیت امنیتی واشنگتن در شرق آسیا می‌دهد، به ویژه در شرایطی که برنامه تسلیحاتی کره‌شمالی روز به روز پیشرفت پیدا می‌کند.

روسای‌جمهور دو کشور قرار است روز چهارشنبه نشستی مشترک را برگزار کند و پس از آن یون در جلسه مشترک کنگره سخنرانی خواهد کرد. تشدید تقابل اقتصادی بین آمریکا و چین و همچنین افزایش برنامه هسته‌ای کره‌شمالی از اهم موضوعات مورد بحث در این سفر خواهند بود.

از زمان سفر بایدن به کره‌جنوبی در ماه مه سال گذشته، آمریکا دو لایحه مهم را تصویب کرده است که به بر مبنای آن به شرکت‌های کره‌جنوبی وعده میلیارد‌ها دلار یارانه را می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار