کد خبر: 1153146
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
وزیر خارجه روسیه امروز در دیدار با دبیرکل سازمان ملل درباره تحولات اوکراین، سوریه، یمن و افغانستان و نیز همکاری مسکو و سازمان ملل در اجرای طرح دریای سیاه گفتگو کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد وضعیت اوکراین و تحولات آن، وضعیت سوریه، یمن و افغانستان و همچنین همکاری روسیه و سازمان ملل متحد و اجرای طرح دریای سیاه گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که در دیدار لاوروف و گوترش، هر دو طرف بر اهمیت تقویت بیشتر نقش هماهنگ کننده و مرکزی سازمان ملل متحد در روند سیاست جهانی و ترویج چند جانبه گرایی واقعی تاکید کردند.

علاوه بر این، وزیر خارجه روسیه توجه دبیرکل سازمان ملل را به ماجرای عدم صدور روادید آمریکا برای خبرنگاران روسی جلب کرد. در این راستا، بار دیگر بر لزوم آغاز هرچه سریع‌تر برخورد مجامع بین المللی در رابطه با این اقدام ایالات متحده تاکید شد.

سرگئی لاوروف همچنین، امکان انتقال سازمان ملل متحد از نیویورک- مقر این سازمان بین المللی- را مثبت ارزیابی کرد.

وی بامداد امروز، در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا اکنون زمان مناسبی برای خروج سازمان ملل از نیویورک است، گفت: فکر می‌کنم این مسأله خوب باشد.

پیش از این، مقامات مسکو یادآور شده بودند که طرف روسی ترجیح می‌دهد که مقر سازمان ملل در ژنو یا وین باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار