کد خبر: 1152763
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
بر اساس نظرسنجی یاهونیوز/یوگاو، رای‌دهندگان آمریکایی بشدت به رقابت احتمالی دوباره بین رئیس‌جمهور فعلی و رئیس‌جمهور سابق خود در انتخابات ۲۰۲۴ بی‌علاقه هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بر اساس جدیدترین نظرسنجی یاهونیوز/یوگاو، رأی‌دهندگان آمریکایی بشدت به رقابت احتمالی دوباره بین جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق خود در انتخابات ۲۰۲۴ بی‌علاقه هستند. 

نتایج این نظرسنجی نشان داد ۳۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند از ایده رقابت دوباره احساس فرسودگی می‌کنند؛ ۲۹ درصد گفتند از چنین چشم‌اندازی می‌ترسند؛ در حالی که ۲۳ درصد گفتند احساس غم و اندوه و ترس دارند. 

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۷ درصد رای‌دهندگان آمریکایی از نامزدی دوباره جو باید حمایت کردند. با این حال، این نظرسنجی نشان داد بایدن ۴۶ درصد در مقابل ۴۲ درصد از ترامپ و همچنین در مقابل ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا با حمایت ۴۵ درصدی در برابر ۴۱ درصد پیشی می‌گیرد. 

این نظرسنجی بین ۱۴ تا ۱۷ آوریل (۲۵ تا ۲۸ فروردین) با شرکت هزار و ۵۳۰ بزرگسال آمریکایی برگزار شد. ترامپ پیش‌تر رسماً کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۴ را با رقبای احتمالی از جمله مایک پنس، دیسانتیس و نیکی هیلی نماینده پیشین آمریکا در سامان ملل اعلام کرد. 

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که ۷۰ درصد از مردم آمریکا شامل ۴۴ درصد از جمهوری‌خواهان، نمی‌خواهند رئیس‌جمهور سابق این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی شرکت کند.

طبق گزارش‌ها، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم در حال آماده شدن برای اعلام برنامه‌های خود برای نامزدی مجدد در انتخابات است که زمینه را برای رقابت دوباره وی با دونالد ترامپ فراهم می‌کند. 

به نوشته رویترز به نقل از دو منبع مطلع، بایدن ممکن است کارزار انتخاباتی مجدد خود را سه‌شنبه (۲۵ آوریل، پنجم اردیبهشت) از طریق یک ویدئو اعلام کند. اعلام سه‌شنبه بایدن ۸۰ ساله درست در چهارمین سالگرد آغاز کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. یکی از منابع با این حال گفت که زمان دقیق اعلام رسمی نامزدی بایدن برای انتخابات ممکن است تغییر کند. 

بایدن پیش‌تر گفته بود به زودی این موضوع را اعلام خواهد کرد و افزود: به شما گفتم که برنامه‌ام شرکت دوباره در انتخابات است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار