کد خبر: 1151800
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
آمریکا و حدود ۴۰ کشور نامه‌ای را در رابطه با بازداشت ایوان گرشکویچ، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال که متهم به جاسوسی در روسیه است، امضا کرده اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، آمریکا و ۴۰ کشور امضا کننده این نامه از روسیه خواسته اند زندانیان سیاسی را آزاد کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد که کشور‌های امضاکننده شامل کشور‌های اروپایی یا متحدان بسیار صنعتی آمریکا از جمله استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن و کره جنوبی هستند.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل در این نامه گفته است هدف از صدور این بیانیه ارسال پیامی روشن است مبنی بر اینکه "خبرنگاری جرم نیست. "

سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۰ فروردین ماه امسال اعلام کرد خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، بازداشت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال" در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد؛ در حالیکه می‌کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به (FSB) ۱۸ فروردین ماه نیز به طور رسمی ایوان گرشکویچ خبرنگار دستگیر شده وال استریت ژورنال را به جاسوسی در روسیه متهم کرد.

به گزارش واشنگتن تایمز، خبرگزاری‌های دولتی تاس و اینترفاکس گفتند که یک منبع مجری قانون به آن‌ها اطلاع داده است که سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به (FSB) رسماً این روزنامه نگار آمریکایی را به جاسوسی در روسیه متهم کرده است. این خبرگزاری‌ها گزارش دادند نامه‌ای به این خبرنگار ارائه شده که در آن شرح اتهامات توضیح شده است.

در سیستم حقوقی روسیه، طرح اتهامات و پاسخ متهم نشان دهنده شروع رسمی یک تحقیقات جنایی است که آغاز یک روند قضایی طولانی است.

تاس به نقل از منبع خود نوشت: «تحقیقات FSB، گرشکویچ را به جاسوسی در راستای منافع کشورش متهم کرد. وی قاطعانه تمام اتهامات را رد و اعلام کرد که در روسیه به فعالیت‌های روزنامه نگاری می‌پرداخت.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار