کد خبر: 1151322
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
وزیر خارجه یونان ابراز امیدواری کرد که یونان و ترکیه روابط سودمند متقابل برقرار کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه یونان روز شنبه ابراز امیدواری کرد که یونان و ترکیه روابط سودمند متقابل برقرار کنند.

به گزارش روزنامه «کاثیمرینی» «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان در مصاحبه‌ای گفت: «یونان و ترکیه می‌توانند یک روابط هماهنگ و سودمند متقابل ایجاد کنند به شرط اینکه احترام و اعتماد متقابل وجود داشته باشد.»

بر اساس این گزارش، ترکیه و یونان در زمینه اکتشافات انرژی، نظامی شدن برخی جزایر در دریای اژه و پناهجویان اختلاف دارند. ترکیه و یونان همچنین تقویت نظامی یکدیگر را به شدت زیر نظر دارند. دولت ترکیه، یونان را به استقرار تسلیحات در جزایر دریای اژه متهم کرده است

وزیر خارجه یونان ادامه داد: «از مشکلات روابط دوجانبه با ترکیه کاملا آگاه هستیم. ما به دقت تحولات را رصد می‌کنیم، امیدواریم به آرامش برسیم، به موضع قاطع خود برای گفت‌وگوی صادقانه و سازنده برای حل و فصل اختلافات خود در چارچوب حقوق بین‌الملل و حقوق بین‌الملل دریا‌ها متعهد هستیم.»

این در حالی است که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اخیرا حاکمیت یونان را در دریای اژه زیر سئوال برد.

وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای گفت که جزایری در دریای اژه وجود دارد که حاکمیت آن‌ها مشخص نشده است.

چاووش اوغلو گفت: «مسئله حریم هوایی که یونانی‌ها از ۶ مایل به ۱۰ مایل ادعا می‌کنند و همچنین برخی اظهارات در مورد گسترش آب‌های سرزمینی از ۶ به ۱۲ مایلی وجود دارد.»

وی ادامه داد: «همه این مسائل مربوط به اختلافاتی است که سالهاست حل نشده است. ما باید تصمیم بگیریم که چگونه آن‌ها را حل کنیم. آیا یک مشاوره حضوری داشته باشیم؟ به نظر من همه چیز را باید به صورت یک بسته مطرح کنیم. زیرا اگر فقط یک موضوع را حل کنیم، تنش در موضوع دیگر ادامه خواهد داشت»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار