کد خبر: 1150763
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی در جریان نشست سیاسی «سپر قدس: کرانه باختری به سوی عصری جدید» که به مناسبت روز جهانی قدس در لبنان برگزار شد تاکید کرد که امام خمینی (ره) راه آزادسازی قدس را ترسیم کرد و آن راه مقابله مسلحانه است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، شیخ سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در جریان این نشست اظهار داشت: امام خمینی (ره) فلسطین اشغالی را اولویت انقلاب، سیاست و کار انقلابی خود قرار داد و همه را به اتحاد برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، صفی الدین گفت: وقتی امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند، دشمن اسرائیلی لرزیدن پایه‌ها را احساس کرد و مسئولان آن اعلام کردند آنچه در ایران اتفاق افتاد زلزله‌ای بود که منطقه را لرزاند.

وی افزود: او (امام خمینی) می‌گفت که بیت المقدس تنها برای فلسطینی‌ها نیست، بلکه برای همه مسلمانان و همه آزادگان جهان است.

شیخ صفی الدین ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیامد‌های موضع خود در قبال فلسطین و حمایت از جنبش‌های مقاومت در جهان عرب و اسلام را متحمل شده است.

وی تاکید کرد: محور امروز مقاومت زیر پرچم نابودی «اسرائیل» از روی هستی متحد شده است و پس از گذشت ۴۴ سال، مقاومت امروز همچنان ادامه دارد و علی‌رغم تلاش برای انحراف توجه از آرمان و مسئله فلسطین و با وجود محاصره و چالش‌های حمایت شده از سوی آمریکا، اثرات این مقاومت آشکار است.

وی در پایان خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: نتانیاهو، مقاومت امروز، مقاومت کرانه باختری، غزه، لبنان، ایران، سوریه و کل جهان عرب و اسلام است.

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از اصول ثابت ما این است که در کنار فلسطین و مردم آن باشیم و از مقاومت حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این تفکر در ایمان انقلابی ما وجود دارد و تغییر نخواهد کرد.

امانی ادامه داد: ما به کسانی که از ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و در رأس آن‌ها آمریکا قرار دارد، می‌گوییم وعده داده شده است که مظلومان وارث این سرزمین خواهند شد.

وی همچنین تاکید کرد: این ظلم نمی‌تواند ادامه پیدا کند و این یک وعده الهی است و تاریخ گواه آن است و مردم منطقه برای این سرزمین هزینه‌های زیادی متحمل شده‌اند.

طلال ناجی دبیرکل جنبش مردمی آزادی بخش فلسطین نیز در سخنانی در جریان نشست سپر قدس، اظهار داشت: ۴۴ سال از اعلام روز جهانی قدس می‌گذرد و اعلام این روز توسط امام خمینی (ره) پس از پیروزی بر مرتجع‌ترین و وابسته‌ترین رژیم به آمریکا صورت گرفت. این نشان می‌دهد که امام خمینی فلسطین را در راس اولویت‌های خود قرار داد و او بود که اعلام کرد «اسرائیل» غده سرطانی است که باید با مقاومت با آن مقابله کرد.


ناجی افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی سهم قابل توجهی در توسعه نهضت‌های مقاومت و توان موشکی آن‌ها و توانمندسازی آن‌ها برای دفاع از سرزمین فلسطین به ویژه غزه دارد.

وی ادامه داد: امام خامنه‌ای و شهید سلیمانی ضرورت توجه به کرانه باختری اشغالی به دلیل چشم طمع صهیونیست‌ها به آن را بسیار به ما یادآوری کردند و از ما خواستند که مقاومت را در آنجا توسعه دهیم و توان مقابله با رژیم اشغالگر را در این منطقه فراهم کنیم.

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این نشست گفت: اعلام روز قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان صادقانه و معتبری از عمق موضوع مبارزه با استکبار و آزادی فلسطین در اندیشه امام خمینی (ره) بود.


العاروری افزود: امام خامنه‌ای علیرغم گذشت چندین سال و تحریم‌ها ایران همچنان توجه و اهتمام ویژه‌ای به این اندیشه دارند.


وی تصریح کرد: می‌دانیم که اگر جمهوری اسلامی فلسطین را رها می‌کرد و اسرائیل را مانند دیگران می‌پذیرفت، امروز وضعیت متفاوتی داشت، اما جمهوری اسلامی همچنان حمایت خود را از مقاومت اعلام می‌کند و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها کشوری است که می‌گوید این رژیم غده سرطانی و دلیل اصلی مشکلات منطقه است که باید ریشه کن شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار