کد خبر: 1150492
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد شمار کودکان و نوجوانانی که در آمریکا به ضرب گلوله کشته می|‌شوند طی دو سال ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تحقیق مرکز افکارسنجی پیو نشان می‌دهد شمار کودکان و نوجوانانی که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به ضرب گلوله کشته شده‌اند ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در تازه‌ترین تیراندازی در آمریکا شبکه‌ای بی سی نیوز ساعاتی قبل‌تر گزارش داد در یک تیراندازی کور در نزدیکی بانکی در ایالت کنتاکی دست کم ۴ نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

نتایج تحقیق مرکز پیو نشان می‌دهد در بازه زمانی بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ شمار کودکان و نوجوانانی که بر اثر تیراندازی جانشان را از دست می‌دهند از ۱۷۳۲ مورد به ۲۵۹۰ مورد رسیده است.

این آمار، بالاترین ارقامی است که از زمان گزارش امار‌های مربوط به چنین مرگ و میر‌هایی در سال ۱۹۹۹ به ثبت رسیده است.

روزنامه واشنگتن‌پست پیش از این گزارش داده بود سال ۲۰۲۲ خشن‌ترین سال تحصیلی در مدارس آمریکا طی چند دهه گذشته بوده است. در این سال ۴۶ تیراندازی در مدارس اتفاق افتاد.

تیراندازی‌های کور معضل ادامه‌دار دولتمردان آمریکا در سال‌های گذشته بوده است. سالانه عده زیادی از شهروندان آمریکا در خشونت‌های مسلحانه (و از جمله تیراندازی‌های کور) کشته می‌شوند.

اوایل فروردین ماه جاری رسانه‌های آمریکا گزارش دادند، در یک حادثه تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر «نشویل» ایالت تنسی دست کم چهار نفر کشته شدند.

در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ بنا بر گزارش سی‌ان‌ان و طبق اطلاعات «آرشیو خشونت مسلحانه»، تاکنون در سال جاری بیش از ۷۰ تیراندازی دسته جمعی در سراسر ایالات متحده رخ داده است.

شبکه سی‌ان‌ان و آرشیو خشونت مسلحانه، «تیراندازی دسته‌جمعی» را تیراندازی تعریف می‌کنند که بدون در نظر گرفتن فرد تیرانداز، حداقل چهار نفر یا بیشتر مجروح یا کشته شده باشند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در نسخه دسامبر ۲۰۲۲ Pediatrics، مجله آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، جراحات ناشی از اسلحه اکنون علت اصلی مرگ افراد کمتر از ۲۴ سال در ایالات متحده است. طبق گزارش Everytown، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، حداقل دو هزار و ۷۰ تیراندازی غیرعمد توسط کودکان زیر ۱۸ سال در آمریکا رخ داده که ۷۶۵ مرگ و هزار و ۳۶۶ مجروح برجای گذاشته است.

بر اساس مطالعه‌ای که سال گذشته در AMA Network Open منتشر شد و مرگ‌های ناشی از سلاح گرم را در سه دهه گذشته در آمریکا تحلیل کرد، در مجموع بیش از یک میلیون نفر از سال ۱۹۹۰ جان خود را از دست داده‌اند.

محققان دریافتند که نرخ مرگ و میر ناشی از سلاح گرم برای اغلب گروه‌های جمعیتی در آمریکا در سال‌های اخیر افزایش داشته است. بخصوص در دوران همه‌گیری کرونا، اما تفاوت گسترده همچنان پابرجاست. نرخ قتل در بین مردان سیاه‌پوست جوان، ۱۴۲ قتل در هر ۱۰۰ هزار مرد سیاه‌پوست بین ۲۰ تا ۲۴ سال، حدود ۱۰ برابر بیشتر از نرخ کلی مرگ و میر با سلاح گرم در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ بود.

بر اساس برآورد Arms Survey مستقر در سوئیس، در آمریکا حدود ۳۹۳ میلیون سلاح گرم خصوصی وجود دارد، یعنی ۱۲۰ اسلحه برای هر ۱۰۰ آمریکایی. در حالی که محاسبه دقیق سلاح‌های گردم متعلق به غیرنظامیان به دلیل عوامل مختلفی مثل سلاح‌های ثبت نشده و تجارت غیرقانونی و درگیری‌های جهانی دشوار است، هیچ کشور دیگری به این اندازه اسلح در دست غیرنظامیان ندارد.

در نظرسنجی اکتبر ۲۰۲۲ موسسه گالوپ حدود ۴۵ درصد بزرگسالان گفتند در خانه سلاح گرم دارند.

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتار‌های جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده، اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار