کد خبر: 1149496
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
اعمال مخصوص شب نیمه ماه مبارک رمضان در گزارش زیر آمده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ماه مبارک رمضان به نیمه رسید، ماهی که طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) در اولین شب آن، درهاى آسمان گشوده مى‏‌شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد، ماهی که اگر بنده «خدا» مى‏‌دانست که در ماه رمضان چیست دوست مى‌‏داشت که تمام سال، رمضان باشد. این‌ها تنها گوشه‌ای از سخنان گهربار اهل بیت (ع) درباره جایگاه و فضیلت این ماه مبارک، ماه مهمانی خداست. اعمال مخصوص شب نیمه ماه مبارک رمضان به شرح ذیل است.

اول: غسل

دوم: زیارت امام حسین علیه‌السلام

سوم: شش رکعت نماز به حمد و یس و تبارک و توحید

چهارم: صد رکعت نماز، در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند شیخ مفید در مقنعه از حضرت امیر المؤمنین علیه‌السلام روایت کرده که هر که این عمل را بجا آورد حق تعالى بفرستد به سوى او ده ملائکه که دفع کنند از او دشمنان او را از جن و انس و بفرستد سى فرشته نزد موت او که او را ایمن کنند از آتش)

پنجم: (روایت شده که: از حضرت صادق علیه‌السلام سؤال کردند که چه مى‌فرمایید در حق کسى که حاضر شود نزد قبر حسین علیه‌السلام در شب نیمه ماه رمضان؛ فرمودند به‏ کسى که نماز گزارد نزد قبر آن حضرت در شب نیمه ماه رمضان، ده رکعت بعد از نماز عشاء و این نماز غیر از نافله شب باشد و بخواند در هر رکعت بعد از حمد قل هو الله أحد ده مرتبه و پناه ببرد به خداوند تعالى از آتش جهنم. حق تعالى او را آزاد از آتش ثبت فرماید و از دنیا نرود تا در خواب ببیند ملائکه که بشارت دهند او را به بهشت و ملائکه که ایمن گردانند او را از آتش)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر