کد خبر: 1148814
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به شعار سال
با نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی ضمن استقبال از شعار سال به تحلیل و راهکار‌های تحقق آن پرداختند. کاربران اشاره داشتند این شعار نیاز فوری کشور است و شاخص‌پذیری آن می‌تواند به رصد روزانه برنامه‌ها و عملیات‌های دولت منجر شود. کاربران همچنین تأکید داشتند راه‌حل اول تحقق این شعار مهار قیمت ارز و انهدام اقتصاد دلالی است. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

علی بهادری جهرمی:
«مهار تورم، رشد تولید» بیش از پیش ملاک همه تصمیمات و اقدامات دولت در سال ۱۴۰۲ خواهد بود. با همراهی مردم دستاورد‌های بزرگی را برای تحقق شعار سال رقم خواهیم زد، ان‌شاءالله. #آینده_ روشن
رضا غلامی:
مهار تورم و رشد تولید هر دو از مسیر ارز می‌گذرد. در اقتصاد ایران، ارز موتور تورم است و جالب این‌که اگر به اشتباه، رشد نقدینگی با هدف کنترل تورم، کاهش یابد عملاً رشد تولید هم محقق نخواهد شد. ضمنأ ثبات نرخ ارز برای بلندمدت، محرک اصلی سرمایه‌گذاری است و آبی بر تنور سفته بازی.
اسدی:
راه‌حل کاهش تورم و رشد تولید، انهدام اقتصاد دلالی است. راه حل انهدام دلالی، هدایت سرمایه‌های خرد و کلان به سمت تولید و خدمات است. راه حل هدایت درست سرمایه‌ها، شفافیت و انضباط مالی شرکت‌ها و پرداخت سود واقعی و جذاب به سرمایه گذاران است. راه حل شفافیت و انضباط مالی، قاطعیت و برنامه است.
محمدرضا کردلو:
مهار تورم، رشد تولید در یک کلام یعنی شناختن مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و به کاربستن آن‌ها توسط جوانان و همچنین شناخت مفسدان و روزنه‌هایی که دشمنان از آن‌ها وارد می‌شوند و به ملت ایران ضربه می‌زنند. دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نهایت همکاری و کمک به جوانان انقلابی را داشته باشند تا مسیر را برای آن‌ها تسهیل و هموار کنند.
مسعود رحیمی:
به‌نظرم هوشمندی رهبر عزیزمان در شعار سال ۱۴۰۲ که با تمام سال‌های قبل عیان هست، اینه که میزان تحقق= عملکرد مسئولان برای مردم مشخص نبود. مهار تورم حجت را بر همگان تمام می‌کند، باعث روسیاهی یا سربلندی مسئولان خواهد شد و میزان تحقق مهار تورم را مردم حس می‌کنند. #مهار_تورم_رشد_تولید
محمدحسین عظیمی:
به امید پروردگار در سال جدید با مهار تورم، رشد تولید چشم دشمنان را کور می‌کنیم و این مهم نیز با همدلی و اعتماد به نسل جوان امکانپذیر خواهد بود. خدایا در سال جدید ایران را از دشمن، خشکسالی و دروغ محفوظ دار.
زینب محمدنژاد:
خوبی شعار امسال، سنجش‌پذیر بودن و وجود شاخص‌های ارزیابی آن است؛ اندیشکده‌ها و رسانه‌ها از همین فروردین هر ماه شاخص‌های تورم و تولید را ارزیابی و تحلیل کنند، صریح و بدون ملاحظات جناحی و هر قانون و سیاستی را با شعار سال بسنجند که چقدر درجهت مهار تورم، رشد تولید و رشد تولید است؟
دهایی:
توصیه‌های رهبر انقلاب با تأکید بر مسئله اقتصاد به عنوان رأس نقاط ضعف کشور: سپردن فعالیت‌های اقتصادی به مردم توسط دولت و نظارت برآنها، عدم وابستگی به صادرات نفت خام، عدم وابستگی به دلار، رشد اقتصادی سریع و مستمر، افزایش تجارت خارجی، تغییر و تحول در تقنین. #مهار_تورم_رشد_تولید
یسنا صالح:
این که رهبری در نامگذاری سال‌ها رویکرد اقتصاد را انتخاب می‌کنند نشان از صداقت ایشان در برخورد با مردم دارد. ایشان می‌توانستند یکی از مسائلی که جمهوری اسلامی در آن موفق عمل کرده انتخاب کنند و در پایان سال به عملکرد خود مباهات کنند. #مهار_تورم_رشد_تولید
کاربری با نام «علیرضا»:
با مهار تورم، رشد تولید اتفاق نخواهد افتاد مگر با همت و تلاش مضاعف مسئولان. به صورت اختصاصی نقدینگی‌های موجود در بانک‌ها باید به سمت تولید سوق داده شود که تورم مهار شود و رونقی در تولید ایجاد کند.
سعید ساداتی:
به کوری چشم دشمنان این خاک، ۱۴۰۲ ان‌شاءالله سال شیرین همه ایرانی‌هاست و دولت هم با «مهار تورم و رشد تولید» هم دل آقا را شاد می‌کند، هم پشتوانه مردمی خودش را قوی و مستحکم‌تر. ان‌مع‌العسر یسری؛ این وعده خداوند است. پس از ۱۴۰۱ سخت، چشم امید داریم به ۱۴۰۲ دوست داشتنی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار