کد خبر: 1147747
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
وزیر اقتصاد:
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در دستگاه‌ها مقاومتی برای از دست دادن دارایی‌های راکد خودشان وجود دارد که باید این مسئله شکسته شود، چون اجرای مولدسازی به نفع مردم و به نفع کشور است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، سیداحسان خاندوزی در دیدار با مدیران و کارکنان تابعه وزارت اقتصادی و دارایی در گلستان اظهار داشت: برای توسعه کشور و استان نیازمند عظم جدی و جمعی هستیم.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم دستگاه‌ها نباید در صدور مجوز‌ها و جذب سرمایه‌گذار کارشکنی کنند و یا برای سرمایه‌گذار دافعه ایجاد کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: قاعده و رویه مدیریتی در استان به صورتی پیش برود که خط تماس با سرمایه‌گذار و صنعت‌گر به صورتی باشد که با این پدیده سنگ‌اندازی مقابله شود. اگر گزارشی به ما برسد که سرمایه‌گذاری مدارکش کامل بوده و دستگاه صدور مجوز را به تاخیر انداخته به طور قطع با مدیر دستگاه چه استانی و چه ملی برخورد خواهم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: استان گلستان تعداد زیادی فرصت مولدسازی دارد که استاندار گلستان می‌تواند در اجرای مولدسازی نقش مهمی داشته باشد.

خاندوزی گفت: برخی از نهاد‌ها دارای املاک و دارایی‌هایی هستند که در حال حاضر توجیه استفاده ندارد و به عنوان منابع مالی می‌توان برای تکمیل پروژه‌ها و خدمت به مردم استفاده کرد. هرچه استان‌ها در مولدسازی فعال‌تر باشند، پروژه‌های استان‌ها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در دستگاه‌ها مقاومتی برای از دست دادن دارایی‌های راکد خودشان وجود دارد که باید این مسئله شکسته شود، چون اجرای مولدسازی به نفع مردم و به نفع کشور است. ما به دنبال این هستیم شرکت‌های بزرگ اقتصادی به گلستان بیایند و استان توسعه پیدا کند و اجهاف بزرگی که به گلستان در گذشته شده جبران شود.

وی افزود: در جای جای کشور و دنیا هموطنان و هم استانی‌هایی هستند که حاضرند در کشور سرمایه‌گذاری کنند و ما باید برای آن‌ها زمینه ایجاد کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش شبکه بانکی در اقتصاد کشور، تصریح کرد: موضوع افزایش سقف تسهیلات بانکی را در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی مطرح و پیگیری خواهم کرد.

خاندوزی درباره سهم استان گلستان در پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ مستقر در استان، گفت: اینکه دفتر شرکت در استان حضور ندارد و مالیات برای استان تخصیص نمی‌یابد را در دستور کار قرار خواهیم داد و در این خصوص کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز استان گلستان و تخصیص بودجه برای پروژه‌ها، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی بودجه مناسبی برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص دهیم تا اتفاقات خوبی در این بخش در سال جاری برای گلستان رقم بخورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های منطقه و همسایه، تاکید کرد: استاندار گلستان اقدامات خوبی را در این عرصه رقم زده است.

خاندوزی بیان کرد: موضوع راه‌آهن، منطقه آزاد اینچه‌برون، گمرک گلستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی موضوع مهمی است و هرچه دروازه‌های تعامل استان به بیرون کشور باز شود به نقع کشور خواهد بود.

وی در بخش کشاورزی و صنعتی گلستان گفت: استان باید به مسیری برود که این برچسب خام فروشی با توسعه صنایع تبدیلی از پیشانی استان حذف شود.

احیای ۷۲ واحد تولیدی راکد در سال ۱۴۰۱/ افزایش ۲۰ درصدی ماندگاری مسافر در گلستان

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این جلسه گفت» با تلاش‌های انجام شده در دولت سیزدهم ۷۲ واحد نیمه تعطیل و راکد به چرخه تولید بازگشت. تولید ناخالص داخلی استان گلستان پایین است و اگر پتروشیمی گلستان به نتیجه برسد ۴۰ هزار میلیارد تومان به درآمد ناخالص استان اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز پروژه پتروشیمی گلستان به گام آخر رسیده و فاز عملیاتی پروژه پتروشیمی گلستان با حضور رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

زنگانه افزود: نوروز امسال، گلستان به مقصد گردشگری تبدیل شده و با اقدامات انجام شده ماندگاری مسافر ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

استاندار گلستان گفت: هیچ دلیلی برای عدم اجرای تله کابین گرگان وجود ندارد و ما همانطور که برای کسب مجوز تله‌کابین علی‌آبادکتول جنگیدیم، برای کسب مجوز تله‌کابین گرگان می‌جنگیم تا این مجوز گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار