کد خبر: 1147601
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
اذعان وزیر خزانه داری آمریکا
وزیر خزانه داری آمریکا به بی تأثیر بودن تحریم‌های اعمال شده از سوی این کشور بر ایران اذعان کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «ژانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اذعان کرد که تحریم‌های اعمال شده از سوی این کشور بر ایران، باعث ایجاد تغییرات در سیاست‌های تهران نشده است.

به گزارش شبکه المملکه اردن، وی در ادامه افزود: تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا بر ایران، باعث نشده که سیاست‌های این کشور به آن میزانی که واشنگتن می‌خواهد تغییر کند.

این در حالیست که وزارت خزانه‌داری آمریکا اسفند ماه، با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد ۳۹ نهاد و شرکت با ادعای «تسهیل فروش محصولات پتروشیمی ایران» به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

از سوی دیگر چندی قبل، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تحریم‌های واشنگتن علیه دولت و ملت ایران و اعمال آن علیه کشور‌های ثالث، با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به یافته‌های دو تن از گزارشگران ویژه این نهاد درباره ایرانی‌های مبتلا به تالاسمی، در بیانیه‌ای، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را مغایر با مقررات بین‌المللی اعلام کرده بود.

آلنا دوهان و اوبیورا اوکافور، در این بیانیه نوشته بودند: مشروعیت تحریم‌های یکجانبه علیه ایران تحت قوانین بین‌المللی و مشروعیت اعمال فرامرزی این تحریم‌ها شبهه‌برانگیز است. شرکت‌های خارج از آمریکا برای اجتناب از مواجهه با تبعات حقوقی یا تجاری، خود را ملزم به تبعیت از این تحریم‌ها می‌دانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار