کد خبر: 1147502
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
در ادامه بحران در ارتش رژیم صهیونیستی، شماری از افسران نیروی دریایی معترض به برنامه نتانیاهو در تضعیف قوه قضائیه، امروز، جاده منتهی به بندر اشدود را مسدود کردند.

به گزارش جوان آنلاین از فارس، رسانه‌های صهیونیستی از تداوم اعتراضات در فلسطین اشغالی علیه لایحه «اصلاح قضایی» بنیامین نتانیاهو خبر دادند و اعلام کردند که امروز (پنجشنبه، ۲۳ مارس)، فارغ‌التحصیلان نیروی دریایی ارتش این رژیم با برگزاری تظاهرات، جاده ورودی جنوبی بندر «اشدود» واقع در غرب اراضی اشغالی را مسدود کردند. شمار از تظاهرات‌کنندگان صهیونیست نیز اقدام به آتش‌زدن لاستیک‌های ماشین‌ها در ورودی بندر اشدود کردند و شماری از معترضان در تل‌آویو نیز جاده «کابلان» را مسدود کردند.

این در حالی است که دو هفته‌ پیش نیز شماری از نیروهای ذخیره در نیروی دریایی رژیم صهیونیستی، بندر حیفا را بر روی حرکت قایق‌ها بستند و اعلام کردند که این اقدام در اعتراض به قوانین «اصلاحات قضایی» مورد نظر نتانیاهو صورت گرفته است.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی ۱۸ اسفند گذشته،با انتشار این خبر نوشت که شماری از نیروهای ذخیره در نیروی دریایی به اعتراضات علیه تغییر قوانین قضایی از سوی کابینه نتانیاهو پیوستند و بندر حیفا را بستند. پیشتر محافل رژیم صهیونیستی از پیوستن شمار بیشتری از نیرو‌های ذخیره ارتش به ویژه از نیروی هوایی به اعتراضات علیه نتانیاهو خبر داده بودند.

روزنامه هاآرتص، عصر دیروز اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ افسر ذخیره ​در ستاد عملیات نیروی هوایی از ادامه خدمت نظامی انصراف دادند.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

چندی پیش ۱۰۰ نفر از افسران یگان «عملیات ویژه» سازمان اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی (امان) در نامه‌ای اعلام کردند که در صورت تصویب کامل طرح نتانیاهو، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد؛ یگانی که مسئول مدیریت و اجرای عملیات‌های نظامی خارج از فلسطین اشغالی است.

پس از آن ۱۸۰ افسر اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز در نامه‌ای به فرماندهانشان اعلام کرده بودند که در اعتراض به قانون موسوم به «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت نظامی انصراف خواهند داد.

سپس اعتراضات به خلبانان اسکادران ۶۹ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی -یگان جنگنده‌های اف ۱۵- رسید و به فرماندهی این اسکادران اطلاع دادند که در تمرینات حضور نخواهند یافت. براساس این گزارش، از خلبانان این یگان اعم از نیروهای رسمی و ذخیره برای حمله به اهداف در سوریه و مناطق خارج از فلسطین اشغالی استفاده می‌شود.

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز فاش کرد که حداقل دو اسکادران جنگی دیگر هستند که در آن نیروهای ذخیره در حال بررسی حرکتی مشابه آنچه در اسکادران ۶۹ انجام دادند، هستند. یکی در پایگاه هوایی رامات دیوید و دیگری در پایگاه تل نوف.

چند روز پیش «هرتزی هالوی»، رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در نشست با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در پشت درهای بسته در خصوص نافرمانی نظامیان ارتش و توسعه دامنه اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو تاکید کرد که وضعیت بسیار خطرناک است و اگر‌ آن‌ها نتوانند راه حلی برای این بحران بیابند، ارتش و (اسرائیل) با دوراهی سختی مواجه خواهند شد.

وی خواستار دور نگه داشتن ارتش از بازی‌های سیاسی و اختلافات اجتماعی شد و گسترش دامنه امتناع از انجام خدمت نظامیان صهیونیست را سقوط و آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گفته هالوی، «آزمون واقعی برای ارتش به طور کلی و یگان‌های ذخیره، تقویت وحدت و انسجام اجتماعی است، در غیر این صورت ارتش از درون متلاشی خواهد شد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار