کد خبر: 1147488
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
کنعانی:
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: دولت آمریکا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن از ارزش‌های والای حقوق بشر در دیگر کشور‌ها را ندارد.

به گزارش جوان آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مفاد گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران را بی‌اساس، فاقد وجاهت و دارای ماهیت و انگیزه سیاسی و برآمده از رویکرد مطرود مداخله‌جویانه رژیم آمریکا در امور داخلی کشور‌های مستقل دانست و گفت: این گزارش هیچ‌گونه مرجعیتی برای قضاوت و ارزش‌گذاری نسبت به مقوله والای حقوق بشر در مناسبات بین‌المللی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر جایگاه رفیع و اهمیت و اصالت حقوق بشر در قانون اساسی و دیگر قوانین و مقررات ملی جمهوری اسلامی ایران و نیز احترام ایران به تعهدات بین‌المللی خود در این زمینه، تصریح کرد: هیچ انتظاری از رژیم سلطه طلب آمریکا برای بیان حقایق و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران نمی‌رود.

کنعانی با اشاره به موارد گسترده نقض حقوق بشر در داخل و خارج آمریکا، عنوان کرد: دولت آمریکا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن از ارزش‌های والای حقوق بشر در دیگر کشور‌ها را ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آمریکا ریاکارانه در حالی خود را مدعی دفاع از حقوق بشر مردم ایران می‌داند که با انواع تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه علیه ملت ایران، به طور نظام‌مند مشغول نقض فاحش حقوق بشر علیه ملت ایران است. مضافاً آنکه این رژیم به طور سازمان‌یافته با حمایت از گروه‌های تروریستی، در کنار آن‌ها و علیه مردم ایران ایستاده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین با اشاره به موارد نقض فاحش حقوق بشر در داخل آمریکا، بیان کرد: رفتار پلیس آمریکا در اعمال خشونت علیه افراد و استفاده غیرقانونی از قوای قهریه، تبعیض ساختاری و هدفمند علیه سیاهپوستان به وسیله پلیس و دستگاه قضائی این کشور، نقض حقوق اقلیت‌ها و رنگین پوستان، سرکوب معترضان، رفتار خشونت‌آمیز با پناهجویان و زندانی کردن و رفتار‌های غیرانسانی با آن‌ها و کودکانشان، نقض حقوق بشر و تبعیض نژادی در زندان‌ها بخصوص زندان‌های ایالات جنوبی این کشور و برخورد برده گونه با زندانیان، تنها مواردی از نقض مستمر حقوق بشر در داخل آمریکاست که پیوسته مورد نگرانی جدی سازمان‌های بین‌المللی و نهاد‌های حقوق بشری بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار