کد خبر: 1147414
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
شبکه آمریکایی به نقل از منابعی گزارش داد ممکن است نحوه رسیدگی به پرونده رئیس‌جمهور سابق آمریکا و برخورد با او شبیه هیچ متهمی در تاریخ این کشور نباشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، به گزارش بلومبرگ، دونالد ترامپ گفته به زودی در نیویورک به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم می‌شود، اما اگر این امر رخ دهد، نحوه رسیدگی به پرونده رئیس‌جمهور سابق آمریکا توسط مقامات مجری قانون در منتهن ممکن است شبیه هیچ متهمی در تاریخ آمریکا نباشد.

به نوشته وبگاه این شبکه آمریکایی به نقل از یک فرد مطلع که نخواست نامش فاش شود، در حالی که از ترامپ انگشت‌نگاری انجام می‌شود و از او عکس بازداشت هم گرفته خواهد شد، در مقابل دوربین‌ها با دستبند قدم نخواهد زد و در حبس موقت نگه داشته نخواهد شد. وی افزود ترامپ احتمالاً در بازداشت ماموران سرویس مخفی موظف به حفاظت از او باقی خواهد ماند.

طبق این گزارش، یک دادستان سابق فدرال گفت: وضعیت او به عنوان رئیس‌جمهور سابق خواه‌ناخواه تا حدی باعث برخورد متفاوت می‌شود. ارزیابی‌های امنیتی در این مورد با زمانی که اگر یک شهروند معمولی می‌بود، متفاوت است. کمتر احتمال دارد که به عنوان تهدید امنیتی نسبت به متهمی که شناختی روی او وجود ندارد، در نظر گرفته شود.

به گفته این منبع، اگر هیأت منصفه منتهن ترامپ را متهم بشناسد، کیفرخواست تا زمانی که رسماً به دادگاه ارائه شود، مهروموم باقی خواهد ماند. وی افزود: مقامات مجری قانون احتمالاً به رسم احترام با وکیل ترامپ تماس خواهند گرفت و از ترامپ خواهند خواست تسلیم کارآگاهانی که با الوین براگ دادستان منطقه منهتن کار می‌کنند، شود. جوزف تاکوپینا وکیل ترامپ هفته گذشته گفت که وی در صورت متهم شناخته شدن تسلیم مقامات خواهد شد.

منبع بلومبرگ در ادامه توضیحاتش گفت پس از تکمیل روند، ترامپ در برابر قاضی نیویورک محاکمه خواهد شد. از آنجا که این اتهامات جرایم خشونت‌آمیز نیست نیازی به وثیقه نخواهد بود.

به نوشته بلومبرگ، دفتر براگ از اظهارنظر درباره این که چه تدابیری را در صورت متهم شدن ترامپ اتخاذ می‌کند، خودداری کرد.

دو نفر از افراد مطلع هم گفتند ترامپ مجبور به قدم زدن در انظار عمومی برای دادن فرصت تصویربرداری و تهیه خبر به رسانه‌ها (از قوانین حقوقی آمریکا) نخواهد شد.

پیش‌تر، واشنگتن‌پست گزارش داد طی روز‌های آینده احتمالاً ترامپ در دادگاهی در منطقه منهتن نیویورک متهم خواهد شد و مسئولان آمریکایی در حال بررسی گزینه‌های خود برای مقابله با تظاهرات‌ها در مناطقی مانند نیویورک، آتلانتا و فلوریدا هستند.

برخی گزارش‌ها حاکی است دادستان‌ها در منطقه منهتن در حال انجام بررسی‌های لازم برای صدورکیفرخواست علیه ترامپ به دلیل دستکاری اسناد تجاری جهت پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ هستند.

ترامپ که ممکن است به نخستین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شود که متهم شناخته می‌شود این اتهامات را رد کرده و مدعی شده که این اقدامات با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شوند.

واشنگتن‌پست نوشته یک دادگاه در حال بررسی این موضوع است، اما هنوز هیچ تصمیمی اعلام نشده و هنوز مشخص نیست که آیا دادگاه علیه ترامپ کیفرخواست صادر می‌کند یا خیر و در صورت تصمیم به متهم کردن ترامپ این اقدام کی انجام خواهد گرفت.

در نیویورک، مقام‌های مجری قانون و دادگاهی در حال اندیشیدن تدابیر امنیتی و لجستیکی لازم برای حاضر شدن ترامپ در نخستین جلسه دادگاه خود هستند. واشنگتن‌پست نوشته انتظار می‌رود این مقام‌ها علاوه بر این در حال بررسی روش‌های مدیریت تظاهرات‌های احتمالی در اطراف ساختمان دادگاهی که ترامپ باید در آن حاضر شود، هستند.

یک منبع مطلع دیگر هم به واشنگتن‌پست گفت احتمال می‌رود از امروز سه‌شنبه (۲۱ مارس) حضور نیرو‌های پلیس در اطراف ساختمان دادگاه تشدید شود. ترامپ خودش هم ادعا کرده امروز بازداشت خواهد شد و از طرفدارانش خواسته تظاهرات برپا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار