کد خبر: 1147400
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای تکمیل کریدور ساحلی شلمچه-چابهار تا مرداد ۱۴۰۴ و ورود تعداد قابل توجهی هواپیما به کشور خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش از تامین ۲۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن حمایتی خبر داد و با بیان اینکه در سال جدید پروژه‌های مسکن شتاب بیشتری می‌گیرد، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی تأمین مسکن خانوار‌هایی دارای سه فرزند و بیشتر را برعهده دارد.

وی با اشاره به اولویت‌های وزارت راه در سال ۱۴۰۲ افزود: یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در ۱۴۰۱ و تداوم آن در سال جدید تکمیل کریدور‌های ریلی و جاده‌ای جنوب به شمال و شرق به غرب کشور است.

وی با بیان این‌که ایران دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی است و این امکان وجود دارد تا شبکه ترانزیتی راه ابریشم را احیا کنیم، تصریح کرد:‌ظرفیت ترانزیتی موجود در کشور می‌تواند برای کشور ثروت ملی تولید کند، بنابراین تکمیل ظرفیت کریدور‌های ریلی در راستای دستیابی به این هدف است.

وی با اشاره به اولویت تکمیل کریدور‌های جاده‌ای نوار ساحلی جنوب ادامه داد: این کریدور از مرز شلمچه آغاز می‌شود و به بندر چابهار در دریای عمان می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تکمیل صنعت حمل و نقل ترکیبی کشور برای بهره مندی از اقتصاد دریا محور تاکید کرد و افزود: زمانی که کالا‌ها به بنادر کشور می‌رسد باید با ریل یا جاده به نقاط مختلف کشور حمل شود؛ بنابراین در برنامه است تا پایان دولت سیزدهم کریدور ساحلی به اتمام برسد. ۵۰۰ کیلومتر این کریدور باقیمانده است که ۵۰ کیلومتر آن در هفته‌های اخیر افتتاح شد و ۵۰ کیلومتر دیگر در روز‌های آینده در استان سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.

بذرپاش با اشاره به برنامه تکمیل ظرفیت بندرگاهی کشور اضافه کرد: خط‌آهن رشت- بندر کاسپین در ماه‌های ابتدای سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد. افتتاح این خط‌آهن باعث می‌شود کریدوری که از شمال از طریق ریل به شهر رشت می‌آید و با کریدور جاده‌ای تا بندرعباس می‌رود ظرفیت مناسبی را در حوزه ترانزیت و حمل کالا به کشور اضافه کند.

وی یادآور شد: خط‌آهن سرخس-چابهار ظرفیت خوبی را برای تولید و اقتصاد کشور دارد که تکمیل این خط نیز در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

بذرپاش افزود: در کنار توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه حمل و نقل جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌های بندری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که در سال ۱۴۰۲ به سرعت این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد. همچنین ناوگان هوایی فرسودگی زیادی داشت که در مدت کوتاهی تعداد قابل توجهی به ناوگان هوایی افزوده شد. طی نیمه نخست امسال ناوگان هوایی نوسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: تکمیل و توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان هاب اصلی منطقه‌ای در دستور کار است و این فرودگاه مهم طی ۲ تا ۳ سال آینده به یک ظرفیت فرودگاهی بین المللی معتبر تبدیل خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار