کد خبر: 1147348
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
رئیس‌جمهور خواستار توجه سینماگران به ژانر دفاع مقدس شد
رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های دشمن برای جذب نوجوانان و جوانان با تکیه بر هجمه‌های فکری و فرهنگی و اخلاقی، از اردو‌های راهیان نور به‌عنوان یکی از راه‌های مصون‌سازی این نسل در برابر این هجمه‌ها یاد کرد و گفت: نباید اجازه داد نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی تحت تأثیر هجمه‌های دشمنان قرار گیرند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» که امروز دوشنبه در جریان سفر به استان خوزستان در جمع زائرن راهیان نور در یادمان شهدای غواص نهر علقمه حضور یافت، پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع زائران سرزمین‌های نور گفت: این سرزمین مقدس است؛ چرا که مجاهدان خدا در آن با دشمنان به جهاد پرداختند و جانشان را فدای اسلام و قرآن کردند.

رئیس‌جمهور با قدردانی از ابتکار راه‌اندازی اردو‌های راهیان نور و قدردانی از تلاش‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه، بسیج و ارتش در این زمینه خاطرنشان کرد: حاضران در اردو‌های راهیان نور سال جدید را در جایی تحویل می‌کنند که جایگاه رزمندگان، مجاهدان و شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه روایتگری و تصویرسازی از حضور شهدا و رزمندگان در مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد، افزود: یکی از وظایف مهم بازماندگان دفاع مقدس، روایتگری رشادت‌های شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است و قشر‌های مختلف از دانشگاهیان و بازاریان تا مسئولین باید بدانند که امنیت امروز آن‌ها مرهون رشادت‌های شهدا و جانبازان دفاع مقدس است و آن‌ها باید برای گره‌گشایی از زندگی مردم و نشاط آفرینی در جامعه تلاش کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه شهدا اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد، تصریح کرد: دفاع مقدس صرفاً رویارویی با رژیم بعث و صدام حسین نبود، بلکه رزمندگان اسلام در برابر تمام جهان کفر ایستادند و از همین رو یادمان شهدا باید به عنوان تذکار رشادت‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس به یادگار باقی بماند.

آیت‌الله رئیسی با قدردانی از سازندگان فیلم زیبای «غریب» که به زندگی و دوران حضور سردار شهید «محمد بروجردی» در مناطق عملیاتی غرب کشور می‌پردازد، به هنرمندان، فیلمنامه‌نویسان و کارگردان‌ها توصیه کرد که بیشتر به موضوع شهدای ۸ سال دفاع مقدس بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس برخی از خانواده‌ها دو، سه و حتی چهار فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، ادامه داد: در برخی از سفر‌های استانی به دیدار خانواده‌های شهدایی می‌رویم که برخی از آن‌ها بیش از ۲ فرزند خود را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده‌اند، اما با صبر مثال‌زدنی و روحیه قوی، به مسئولان کشور، قوت قلب می‌دهند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به‌رغم جولان و جلب توجه کفر، اما خداوند اجازه نخواهد داد خون شهدا پایمال شود، تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس شهدا با نثار جان خود در آزمون الهی موفق شدند و خانواده‌های آن‌ها هم به واسطه صبر زینب‌گونه، از امتحانات الهی سربلند بیرون آمدند و امتحان خود را خوب پس دادند و حالا نوبت ماست تا با خدمتگزاری خون شهیدان را پاس بداریم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای جذب نوجوانان و جوانان با تکیه بر هجمه‌های فرهنگی و اخلاقی اظهار داشت: باید از بانیان و برگزارکنندگان راهیان نور که حرکت بسیار ارزشمند و زیبایی برای آشنایی نوجوانان و جوانان با ارزش‌ها و شهدای ۸ سال دفاع مقدس است، قدردانی و حمایت کنیم و نباید اجازه دهیم نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی تحت تأثیر هجمه‌های دشمنان قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه راهیان نور، یکی از راه‌های مصون‌سازی جوانان در برابر هجوم فکری و فرهنگی است، تصریح کرد: اخیراً شاهد برپایی اردو‌های «راهیان پیشرفت» هستیم که در آن‌ها نوجوانان و جوانان با حاصل تلاش‌های متخصصان جوان کشور که با وجود تحریم‌ها و تهدید‌های شدید به دست آمده است، آشنا می‌شوند.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، حاج «حسین یکتا» از راویان ۸ سال دفاع مقدس به معرفی منطقه عملیاتی و یادمان شهدای غواص نهر علقمه و رشادت‌های شهدای دفاع مقدس پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار