کد خبر: 1145733
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
در مراسم این دوره از جوایز اسکار، «میشل یئو» و «که هوی کو آن» دو بازیگر آسیایی و «روث کارتر» با کسب جایزه بهترین طراحی لباس به عنوان یک زن سیاه‌پوست تاریخ‌ساز شدند.

به گزارش جوان آنلاین و به نقل از ورایتی - اسکار ۲۰۲۳ درحالی به پایان رسید که «روث کارتر» به نخستین زن سیاه پوستی تبدیل شد که تاکنون دو جایزه اسکار را برای طراحی لباس دریافت کرده است، جایزه بهترین ترانه به «Naatu Naatu» رسید و نخستین پیروزی این شاخه برای یک فیلم هندی رقم خورد و «میشل یئو» و «که هوی کو آن» به عنوان دو بازیگر آسیایی تاریخ‌ساز جوایز اسکار شدند.

با این حال فیلم‌های «الویس»، «فیبلمن‌ها»، «بنشی‌های اینیشیرین» و «تار» که در شاخه بهترین فیلم نامزد شده بودند، از مراسم دست خالی رفتند. در ادامه نگاهی داریم به قابل‌توجه‌ترین نامزد‌هایی که در نود و پنجمین دوره از جوایز اسکار شگفتی آفریدند یا نادیده گرفته شدند.

«آنجلا باست» که برای بازی در «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» در شاخه بهترین بازیگر زن نقش مکمل نامزد شده بود، با وجود اینکه در جوایز گلدن گلوب و جوایز انتخاب منتقدان به عنوان برگزیده معرفی شده بود، از اسکار جاماند.

از دیگر نامزد‌های قابل‌توجه دیشب که مورد بی توجهی قرار گرفت به «کاترین مارتین» و فیلم «الویس» می‌توان اشاره کرد. فیلم «الویس» شب گذشته با هشت نامزدی در مراسم شرکت کرد که در سه شاخه از آن‌ها «مارتین» برای بهترین فیلم، طراحی تولید و طراحی لباس به نمایندگی از «الویس» نامزد شده بود. به نظر می‌رسید پس از اینکه «آستین باتلر» برای بازی در «الویس» جایزه بفتا را دریافت کرده بود می‌توان در شاخه بهترین بازیگر مرد اسکار نیز انتخاب شود، اما «برندن فریزر» که در جوایز انجمن آمریکا برگزیده شده بود برای بازی در فیلم «نهنگ» به عنوان برنده شاخه بهترین بازیگر مرد نقش اول اسکار معرفی شد.

«روث‌ای کارتر» که برای «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» اسکار طراحی لباس در جوایز ۲۰۲۳ را به خانه برد، به یکی از شگفتی‌سازان این دوره از جوایز تبدیل شد. شاید در وهله اول غافلگیرکننده نباشد که این جایزه به چهره برجسته‌ای همچون «کارتر» تعلق پیدا کند، اما نکته قابل تامل اهدای بفتای طراحی لباس به «کاترین مارتین» بود.

«مندی واکر» هفته گذشته برای فیلم «الویس» جایزه بهترین فیلمبرداری فیلم بلند را به خود اختصاص داد و نخستین زن برنده این جایزه نام گرفت. به نظر می‌رسید «واکر» می‌تواند این تاریخ‌سازی در جوایز اسکار نیز تکرار کند،، اما درنهایت این جایزه به «جیمز فرند» برای عملکرد تحسین‌برانگیزش در فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» اهدا شد.

همچنین پیش‌بینی می‌شد، اسکار بهترین موسیقی متن به دو آهنگساز پیشین برنده اسکار، یعنی «جاستین هرویتز» برای «بابل» و «جان ویلیامز» اسطوره‌ای اهدا شود. اما «فولکر برتِلمان»، آهنگساز آلمانی بود که برای فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» در این شاخه به عنوان برنده انتخاب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار