کد خبر: 1142038
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
امام جمعه اسلامشهر، گفت: فلسفه وجودی تشکیل نظام اسلامی امربه معروف ونهی از منکر و حاکمیت ارزشها و تفاوت ها است.
بهاره عشقی صابر

 حجت الاسلام محمد باقربرقراری امام جمعه اسلامشهر درجلسه ستادامر به معروف ونهی از منکر که باحضور فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان اسلامشهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، اظهارکرد: فلسفه وجودی تشکیل نظام اسلامی امربه معروف ونهی از منکر بوده وحاکمیت ارزش ها و تفاوت مسئولان درنظام اسلامی بانظام های لیبرال و دموکراسی وسکولار در همین حاکمیت ارزشها است.
حجت الاسلام برقراری افزود: اگر معروف ها سرلوحه کار قرار نگیرند و در مقابل منکرات بی تفاوت باشیم، با توجه به تلنگری که در آیات و روایات آمده، جای منکر و معروف عوض میشود.
امام جمعه اسلامشهر با اشاره به اینکه همه واجبات نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای درمقابل دریاست، تاکید کرد: کلید احیای ارزش ها در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است و هر چقدر این مسئله را جدی بگیریم نسبت به ارزش های دیگر هم اهتمام ورزیده ایم.
وی گفت: اهمال و کم کاری های اداری و برخورد ناصحیح با ارباب رجوع که به وفور در جامعه دیده می شود، جزو منکرات بوده وباتوجه به اینکه این شهر، شهر اسلام است باید اسلامیت آن همواره سرلوحه کار قرار گیرد و در دین اسلام نیزبه امر به معروف و نهی ازمنکر تاکید شده است .
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اسلامشهر با تاکید بر اینکه باید در مدارس نسبت به حفظ پوشش افراد در جامعه محتوا ساخت، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور بسیار نگران کننده است و نسبت به این مسئله باید اقدامات و تصمیماتی صورت گیرد که پیوست‌های فرهنگی در آن دیده و کارگروه هایی نیز برای موضوعات اجتماعی و فرهنگی تشکیل شود.
حجت اسلام برقراری ادامه داد: روسای ادارات نسبت به مسئله امربه معروف و نهی ازمنکر دغدغه خاطرداشته ومرتب گزارش فعالیتهای شورای امر به معروف را به دبیرخانه ستاد ارائه دهند و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، دیوارنگاره های در سطح شهر با مطالب پرمحتوا از وصیت نامه شهیدان و اشعار معنادار مزین شود.

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز درادامه این جلسه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده ای است که کمتر به آن پرداخته شده، اظهار کرد: روسای ادارات هر کدام مسئول امر به معروف و نهی از منکر در اداره ذیربط خود هستند و باید با تشکیل شورایی در این خصوص عالمانه و دلسوزانه به تمام موضوعات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر که حجاب تنها یکی از آنهاست، بپردازند.
حبیبی افزود: در شهرستان اسلامشهر کمیته رصدنارضایتی اجتماعی و همچنین کارگروه های تحول زیرساختی راه اندازی شده و همه موضوعات و مطالبات مردمی با مسئولان ملی و استانی مطرح و پیگیری می‌شود.
فرماندار اسلامشهر با تاکید بر اینکه معروف تبلیغ کار خوب است و باید در جامعه منعکس شود، بیان کرد: همانگونه که امر به معروف را رواج می‌دهیم، اگر مسئول اداره کار بر زمین مانده ای دارد و در انجام آن کوتاهی شده، همه مسئولان شهرستان و رسانه هاباید بر علیه او مطالبه گری کنند.
وی افزود: در فضایی که راهبرد دشمن در آن یاس آفرینی است، برای حل معضلات امنیتی ، تا می توانیم رضایتمندی اجتماعی را بالا ببریم و در این زمینه باید همپوشانی نیز صورت گیرد.
حبیبی با اشاره به اینکه همه باید همت کنند تا وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بهتر شود، خاطرنشان کرد: بسیج اصناف و ادارات و بسیج جامعه پزشکی ظرفیت بسیار خوبی است که اگر پای کار بیایند می توانیم همه موضوعات را با کمک بسیج از دستگاه ها و نهادهای مربوطه مطالبه کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر