کد خبر: 1137360
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
مدل‌های جهانی برای ۱۰ روز آینده روز‌های خوش بارانی و برفی برای نیمه شمالی و غربی کشور ‍یش‌بینی می‌کنند و بیشترین میزان بارندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۸۵ میلیمتر بارش تجمعی نقطه‌ای می‌رسد.
بر اساس پیش‌بینی مدل‌های جهانی از بارش کشور در 10 روز آتی نیمه شمالی  و غربی کشور با برف و باران قابل توجه مواجه خواهد شد.

بر اساس مدل ECMWF بیشترین بارش تجمعی 10 روز آتی در غرب کشور و استان کهگیلوبه و بویر احمد به ثبت رسیده و میزان بارش‌ها در این منطقه از 183 میلیمتر فراتر خواهد رفت.

جزییات این مدل می‌افزاید در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز بارندگی تجمعی به حداکثر 40 میلیمتر خواهد رسید.

*پیش‌بینی بارش 40 میلیمتر برای تهران

همچنین سامانه وارد شده از شمال غربی کشور طی 10 روز آتی بارندگی قابل توجهی در نوار شمالی کشور داشته و دامنه این بارش‌ها به استان تهران نیز می‌رسد. بر این اساس در استان تهران طی 10 روز آتی بارش تجمعی 20 الی 40 میلیمتر ‍یش‌بینی می‌شود.

علاوه بر مدل ECMWF مدل GFS نیز پیش‌بینی قابل توجه بارش برای کشور را در خود جای داده و مطابق اطلاعات این درگاه معتبر هواشناسیُ سه نوار غربیُ شمالی و شرق کشور درگیر بارندگی خواهند بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار