کد خبر: 1137354
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کره شمالی در جریان هفتادمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور، موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید با سوخت جامد خود را رونمایی کرد.
 

انه‌های دولتی کره شمالی امروز (پنجشنبه) با انتشار تصاویری از رونمایی موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید پیونگ‌یانگ با سوخت جامد خبر دادند و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وعده ساخت سلاح‌های پیشرفته بیشتر را داد.

 

طبق این گزارش، رونمایی از موشک جدید قدرتمند کره شمالی در جریان یک رژه نظامی بزرگ به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش کره شمالی در اواخر شب گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی انجام گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است کهبخش عمده ای از زرادخانه موشک های بالستیک دوربرد کره شمالی از سلاح هایی تشکیل شده است که از سوخت مایع استفاده می کنند که نیاز به سوخت‌گیری در سایت‌های پرتاب موشک دارند که این یک فرایند زمان‌بر است و آ«‌ها را در معرض حملات پیش‌دستانه قرار می‌دهد اما موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای با سوخت جامد نیازی به سوخت‌گیری ندارند و همین امر استقرار آن‌ها را سرعت می‌بخشد و سرنگونی این موشک‌ها را دشوارتر می‌کند.

 

 

تحیلیگران می‌گویند که تصاویری را که خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) منتشر کرده است، دست‌کم پنج "کشنده برپاگر پرتابگر" (TEL) حامل محفظه‌های موشکی بزرگ برای موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای با سوخت جامد است.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار