کد خبر: 1137329
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره نتایج سفر هیأت این جنبش به قاهره و جزئیات گفت‌وگو با مسئولان مصر توضیحاتی ارائه داد.
 

«خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت که هیأت این جنبش به ریاست «زیاد النخاله» دبیر کل آن در سفر به قاهره با مسئولان مصر دیدار و درباره راهکارهای تحقق آشتی و احیای وحدت ملی فلسطینیان گفت‌وگو کرد.

البطش دیدار هیأت جهاد اسلامی با مسئولان مصر را دیداری برادرانه و مثبت ارزیابی کرد و گفت: «گفت‌وگوهای این هیأت با مسئولان مصر بر دو محور اصلی اعم از نحوه رویارویی با کابینه افراطی اسرائیل و تقویت جبهه داخلی و احیای وحدت ملی برای مقابله با رژیم اشغالگر و نیز تقویت پایداری شهروندان در نوار غزه در سایه محاصره مستمر متمرکز بود».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، البطش گفت که طرف مصری به ازسرگیری تلاش‌های مربوط به آشتی فلسطینیان و فراهم کردن زمینه مقابله با چالش‌هایی که کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند، اهتمام دارد.

وی در خصوص تشدید حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نیز تصریح کرد که هدف قرار دادن مبارزان کتائب القسام در اردوگاه عقبة جبر در اریحا و بازداشت فلسطینیان از جمله خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامی، پیامی منفی به طرف مصری است که میزبان هیأت‌های جهاد اسلامی و حماس بود مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی اهمیتی به نقش طرف مصری برای تقویت موضع فلسطینیان و حمایت از حقوق ملت فلسطین قائل نیست.

وی افزود که سیاست ترورهای کابینه رژیم صهیونیستی نیز یک پیام منفی و نشاندهنده تداوم طرح‌های الحاق و یهودی‌سازی این رژیم است.

رژیم صهیونیستی اخیرا حملات خود علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری را تشدید کرده و عملیات‌های شهادت‌طلبانه در شهرهای کرانه باختری و قدس اشغالی نیز در پاسخ به جنایت‌های مکرر این رژیم افزایش یافته است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار