کد خبر: 1137302
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
روسیه اعلام کرده که ارسال جنگنده از انگلیس به اوکراین موجب تشدید تنش شده و با پاسخ این کشور مواجه می‌شود.
روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد در صورتی که انگلیس  جنگنده‌های خود را به اوکراین بفرستد، این کشور به این اقدام  پاسخ خواهد داد و  تشدید تنش را به همراه دارد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» سفارت روسیه در لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه به هر اقدام غیردوستانه از سوی انگلیس پاسخ خواهد داد.»

این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین امروز در لندن با «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد. نخست‌وزیر انگلیس گفته است که لندن پرواز با جنگنده را به خلبانان اوکراینی آموزش ‌می‌دهد.

بنابر اعلام دفتر ریشی سوناک، انگلیس برنامه‌هایی برای آموزش نیروهای نظامی اوکراین در حوزه‌های هوایی و دریایی دارد که آموزش خلبانان جت‌های جنگنده و تفنگداران دریایی و سرعت دادن به تامین تجهیزات نظامی از جمله این برنامه‌هاست.

در بیانیه دفتر نخست‌ وزیر انگلیس آمده که این آموزش‌ها تضمین می‌کند که خلبانان اوکراینی بتوانند در آینده با جت‌های جنگنده پیشرفته طبق استاندارد ناتو پرواز کنند. به گفته دفتر سوناک، انگلیس همچنین در نظر دارد تا پایان وقت امروز تحریم‌های بیشتری را در رابطه با روسیه اعلام کند.

انگلیس از ابتدای جنگ اوکراین، صدها تحریم علیه اشخاص حقیقی، حقوقی و شرکت‌های روسیه اعمال کرده و همزمان به حمایت‌های گسترده نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی از اوکراین را در دستور کار قرار داده است.

متحدان غربی اوکراین  از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند. آنها در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند. کمک‌های سنگین نظامی غرب به اوکراین تاکنون نتوانسته ماشین جنگی روسیه را متوقف کند

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار