کد خبر: 1137289
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
با افزایش امید‌ها مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت در چین، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال)، هم برای تحویل در ماه آوریل با یک و سه دهم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات پیشین، به ۸۴ دلار و ۵۵ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمدیت‏ برای تحویل در ماه آوریل با یک و ۳۰ صدم درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحلیلگران و کارشناسان مسائل نفتی در شرکت انرجی دانمارک می‌گویند، درست است برخی شاخص‌ها و نماگر‌های اقتصادی و مالی امید بخش نیست. اما امید‌ها برای افزایش تقاضا برای نفت در چین باعث شده است تا این گزارش‌های مایوس کننده به نوعی جبران شود.

استفان برنوک کارشناس شرکت خدمات مالی، تجاری و مشاوره مدیریت سرمایه پی وی ام انرجی نیز در این باره گفت نشانه‌های خوبی برای بازار نفت در اوضاع و شرایط کنونی وجود دارد. همچنان که عربستان نیز در خصوص افزایش تقاضا برای نفت در جهان ابراز خوشبینی کرده است.

عربستان با اعلام اینکه قیمت فروش نفت خود به کشور‌های آسیایی را این هفته افزایش خواهد داد، سرمایه گذاران و کارگزاران بازار‌های نفتی و انرژی را شگفت زده کرد.

برنوک گفت اینکه عربستان در این مقطع زمانی تصمیم به افزایش قیمت نفت صادراتی خود گرفته است حاکی از چشم انداز مثبت و نویدبخش بازار این محصول به ویژه در آسیا است. همچنین این امر نشان می‌دهد که تقاضا برای نفت در چین امسال افزایش خواهد یافت.

کارشناسان و کارگزاران بازار نفت و انرژی بر این باور هستند که میزان مصرف نفت اجرای در سه ماهه چهارم یعنی در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر امسال به میزان یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

بر اساس پیش بینی این کارشناسان با توجه به اینکه همه گیری بیماری کووید-۱۹ نیز تا حد زیادی پایان یافته و در نتیجه مسافرت‌ها در سراسر جهان افزایش یافته انتظار می‌رود که تقاضا برای نفت در دیگر مناطق جهان نیز افزایش یابد.

از نظر عرضه نفت با توجه به اینکه انتقال نفت از خط لوله نفتی جیحان به علت وقوع زمین لرزه در ترکیه مختل شده است، مشکلاتی پیش امده است. در نتیجه این زمین لرزه تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر کشته شده اند.

سرمایه گذاران و کارگزاران بازار‌های نفت و انرژی منتظر انتشار گزارش مربوط به ذخیره سازی راهبردی نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا در این هفته نیز هستند.

موسسه نفت آمریکا، بزرگ ‎ترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی این کشور که ۶۵۰ شرکت تولیدی، پالایشی، توزیع و بسیاری از دیگر جنبه‌های صنعت نفت را نمایندگی می‌کند، پیش بینی کرده است ذخیره سازی راهبردی نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا تا هفته گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یافته باشد. پیش بینی‌ها و برآورد‌های انجام گرفته توسط این نهاد همچنین حاکی از افزایش پنج میلیون و ۳۰۰ بشکه‌ای بنزین در آمریکا تا هفته گذشته است.

ارزیابی و پیش بینی کارشناسانی که خبرگزاری اقتصادی-مالی بلومبرگ نظرشان را در این باره جویا شده است حاکی از این است که افزایش دو میلیون بشکه‌ای ذخیره سازی راهبردی نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا و افزایش یک و شش دهم میلیون بشکه‌ای بنزین تا هفته گذشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار